Снимка: iStock
Инфлацията и по-високите разходи за живот може да тежат на портфейлите на потребителите, но има една област, в която мнозина не желаят да се ограничават: пътуванията, съобщава CNBC Travel.
Почти една трета (31%) от пътуващите заявяват, че възнамеряват да похарчат повече за пътуване тази година, отколкото през 2022 г., според неотдавнашен доклад на Световния съвет за пътувания и туризъм и сайт за резервации Trip.com.
Това е, след като по-голямата част (86%) от респондентите заявиха миналата година, че увеличават бюджетите си за пътувания за 2019 г.
Потребителите „харчат повече за пътуване, отколкото за всяко друго изживяване“, каза Джулия Симпсън, президент и главен изпълнителен директор на WTTC, в понеделник при откриването на туристическата конференция ITB Berlin.
„Сега ставаме силни и се връщаме към – или дори надвишаваме – нивата от 2019 г.“, каза тя за туристическия сектор.
Броят на хората, които желаят да харчат повече за пътуване, може да бъде още по-висок, тъй като разходите се увеличават.
Повече от четирима на всеки 10 души (43%) заявяват, че ще увеличат бюджета си за пътувания през 2023 г., докато една трета (31%) ще го запазят, установи последното проучване на Expedia Group сред 11 000 души в 11 страни.
„Това е важно, като се имат предвид икономическите насрещни ветрове, за които чуваме“, каза Дженифър Андре, глобален вицепрезидент по бизнес развитие в Expedia Group Media Solutions, която представи доклада в Сряда на ITB Berlin.
Тази цифра обаче все още не отговаря на очакванията на индустрията – един на всеки шест (58%) професионалисти в областта на пътуванията е очаквал, че летовниците ще харчат повече тази година.
Това несъответствие може да накара пътниците да искат.
„Има истинско разминаване между пътниците и индустрията“, каза Андре.
Връзката между пътешествениците и индустрията
Въпреки че много потребители заявиха, че планират да отделят по-голям дял от портфейлите си, за да пътуват тази година, инфлацията все още се нарежда като номер едно притеснение, засягащо плановете за пътуване през следващите 12 месеца.
Много професионалисти в индустрията не успяха да признаят, че болката, оценката на рисковете за здравето и безопасността и ограниченията за пътуване са от по-голяма загриженост за потребителите.
Повече от една четвърт (27%) от потребителите заявяват, че намирането на необичайно ниски цени за пътуване е техният основен критерий за пътуване тази година – тенденция, идентифицирана от само 15% от индустрията.
Прекъсването може да означава, че туристическите компании може да не успеят да предоставят на потребителите сделките, които търсят.
„Професионалистите в индустрията подценяват влиянието на инфлацията и текущата чувствителност на потребителите към цените. Във всички видове пътуване, настаняване и дейности ниските цени са сред първите три съображения за потребителите“, се отбелязва в доклада.
Всъщност разтеглените финанси вече оказват влияние върху навиците за пътуване.
„Потребителят избира да защити разходите си за пътуване“, въпреки че е изправен пред инфлация и по-високи разходи за енергия, каза Карел Ламуш, главен търговски директор на хотелската група Accor, пред CNBC Travel.
„Но тъй като е по-скъпо, те искат да се уверят, че се възползват максимално от него“, каза тя, като отбеляза, че много гости сега избират по-дълъг престой, когато пътуват.
Същото важи и за дейностите по време на пътуване, според Йоханес Рек, основател и главен изпълнителен директор на базираната в Берлин глобална платформа за резервации на турове Get Your Guide.
„Хората са много чувствителни към цените“, каза Рек за потребителите, които до голяма степен попадат в групата на 30- до 50-годишните в платформата му. Клиентите вече резервират по-рано, каза той, което подтикна Get Your Guide да стартира опция „резервирай сега, плати по-късно“, за да помогне на пътниците да разпределят пътните си разходи.
Airbnb също наблюдава увеличение на хората, които използват платформата, за да допълнят доходите си, като обявите за частни стаи са се увеличили с 30% през годината. Като цяло 40% от тези с обяви казват, че хостингът помага за разходите им за живот, сподели Катрин Анселм, генерален мениджър на Airbnb.
„Пътуването за отмъщение“ е тук, за да остане
Ентусиазмът на потребителите за пътуване помогна за възстановяването на индустрията след години на ограничения.
Световната организация по туризъм към ООН заяви, че очаква световният туристически пазар да възстанови 80% до 95% от нивата преди пандемията тази година. През 2022 г. тази цифра достига около 63%.
Валенсия, популярна туристическа дестинация на югоизточното крайбрежие на Испания, отбеляза най-добрия си януари за туристически посещения тази година, според Шимо Пу, председател на регионалното правителство.
„Туризмът вече не е хубаво нещо“, каза той, отбелязвайки, че посещенията през 2022 г. са били до нивата от 2019 г.
„Възстановяването след ковид е силно“ в Ямайка, каза министърът на туризма на острова Едмънд Бартлет, което предполага, че е достигнало 99% от пристигащите преди пандемията през 2022 г.
Нови потребителски групи също растат бързо и на други места.
„Индийците пътуват в Индия и не го правят евтино – те харчат. Средната класа в Индия започна да пътува много“, казва Гопинат Парайил, основател на устойчивата туристическа компания The Blue Yonder, базирана в Керала.
Това кара индустрията да е оптимистично настроена, че ерата на т.нар. пътуване за отмъщение – в която потребителите се завръщат, за да пътуват с бързи темпове след облекчаването на ограниченията на ковид – е тук, за да остане.
„Желанието за пътуване остава високо“, каза Олимпия Анастасопулу, генерален секретар за туристическа политика и развитие в гръцкото Министерство на туризма. Тя отбеляза, че миналата година страната е достигнала туристическите нива от 2019 г., като е отчела приходи от 18 милиарда долара. „През 2022 г. видяхме пътуване са отмъщение. 2023 г. показва, че то продължава“.
„Бумът на пътуването за отмъщение ще остане“, добави Рек.
Още по темата:
Програмите за „златнa визa“ в Европа приключват – но търсенето в тази гореща точка нараства
Нов доклад: По-малко полети е единственият начин да се декарбонизират пътуванията
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.04 | ▼0.45% |
USDJPY | 154.77 | ▲0.43% |
GBPUSD | 1.25 | ▼0.40% |
USDCHF | 0.89 | ▲0.86% |
USDCAD | 1.40 | ▼0.02% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 407.80 | ▲1.01% |
S&P 500 | 5 989.70 | ▲0.43% |
Nasdaq 100 | 20 854.60 | ▲0.38% |
DAX 30 | 19 402.50 | ▲0.89% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 97 888.50 | ▼1.12% |
Ethereum | 3 414.45 | ▲2.50% |
Ripple | 1.48 | ▲0.92% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 71.16 | ▲1.50% |
Петрол - брент | 74.56 | ▲0.95% |
Злато | 2 716.15 | ▲1.78% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 544.50 | ▼0.70% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 109.66 | ▲0.11% |
Germany Bund 10 Year | 134.56 | ▲0.59% |
UK Long Gilt Future | 94.52 | ▲0.45% |