Снимка: iStock
Анализаторите на Goldman Sachs казват, че инсталираната база устройства на компанията и широката мрежа от разработчици ще се окажат изгодни за компанията.
Годишната конференция на разработчиците WWDC на Apple Inc. наближава бързо - и тази обещава да бъде малко по-наситена от повечето, тъй като се очаква гигантът за потребителска електроника да дебютира със своите дългоочаквани слушалки със смесена реалност.
Компанията не е направила голямо представяне на продукта, откакто пусна Apple Watch през 2015 г., но със скъпи слушалки, поддържащи разширена и виртуална реалност, Apple ще навлезе на пазар, който досега не успя да хване по масов начин. Meta Platforms Inc. залага много на виртуалната реалност със своите слушалки Oculus, само с ограничено сцепление.
Apple обаче има история в превръщането на технологичните категории в тенденции и екип от анализатори на Goldman Sachs казва, че компанията може да успее да направи магията си отново със слушалките Reality Pro.
„Въпреки че признаваме, че индустрията [разширена/виртуална реалност] като цяло е разочароваща, ние вярваме, че потенциалните AR/VR слушалки на Apple могат да успеят там, където други може да не са, предвид точките на диференциация на Apple спрямо конкурентните производители на слушалки,“ пишат анализаторите, ръководени от Майкъл Нг.
Едно предимство за Apple е, че има инсталирана база от повече от 1,1 милиарда активни потребители на iPhone, които са потенциални потребители на новите слушалки. Компанията може също така да разчита на голямата си база от разработчици, за да създаде завладяващо съдържание за устройството, като самата тя превежда важни приложения на първи страни като Facetime, Apple TV+ и Apple Music към смесена реалност.
„Забележително е, че случаите на използване извън игрите трябва да служат като точка за диференциация за Apple, където ние вярваме, че Apple е още по-конкурентно облагодетелствана в сравнение със съществуващите слушалки за виртуална реалност и екосистеми“, пише екипът на Goldman.
Анализаторите дават пример за потенциални „потапящи се спортни“ изживявания, използвайки сделките на Apple за MLB Friday Night Baseball и MLS Season Pass.
Apple обаче ще трябва да убеди потребителите да платят много за тези преживявания: компанията може да оцени Reality Pro на $3000.
Докато компанията може да не продаде повече от 1 милион от устройствата тази година, анализаторите на Goldman виждат бъдеще, в което Reality Pro допринася с 11 до 20 милиарда долара годишни приходи от фискалната 2024 г. до фискалната 2028 г.
Анализаторите разглеждат Apple Watch като модел за това ново представяне. Това устройство някога е било разглеждано като „провал“, отбелязаха те, но „в крайна сметка дефинира цяла категория“.
Още по темата:
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.04 | ▼0.45% |
USDJPY | 154.77 | ▲0.43% |
GBPUSD | 1.25 | ▼0.40% |
USDCHF | 0.89 | ▲0.86% |
USDCAD | 1.40 | ▼0.02% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 407.80 | ▲1.01% |
S&P 500 | 5 989.70 | ▲0.43% |
Nasdaq 100 | 20 854.60 | ▲0.38% |
DAX 30 | 19 402.50 | ▲0.89% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 97 564.70 | ▼1.45% |
Ethereum | 3 399.85 | ▲2.06% |
Ripple | 1.44 | ▼1.88% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 71.16 | ▲1.50% |
Петрол - брент | 74.56 | ▲0.95% |
Злато | 2 716.15 | ▲1.78% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 544.50 | ▼0.70% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 109.66 | ▲0.11% |
Germany Bund 10 Year | 134.56 | ▲0.59% |
UK Long Gilt Future | 94.52 | ▲0.45% |