Снимка: iStock
Toyota планира да направи изцяло твърда батерия като част от амбициозните си планове за батерийни електрически превозни средства, съобщиха от компанията във вторник, на фона на нарастващите критики, че водещият автомобилен производител в Япония трябва да направи повече за борбата с изменението на климата.
Toyota Motor Corp. се стреми към комерсиална твърда батерия веднага след 2027 г. Времето за зареждане, един от основните недостатъци на електрическите превозни средства, ще бъде съкратено до 10 минути или по-малко, се казва в изявление на компанията.
Компанията планира да достави 1,5 милиона електромобила през 2026 г. чрез разширяване на своята гама електромобили с батерии и разработване на технологията.
„С еволюцията на операционната система на превозното средство следващото поколение EV с батерии също ще даде възможност за персонализиране на „усещането при шофиране“, с фокус върху ускорението, завиването и спирането“, се казва в съобщението.
Собствениците на електромобили обикновено имат станции за зареждане в домовете си и държат колите си включени през нощта, за да се презаредят. Това е една от основните причини, поради които Toyota отдавна настоява, че хибридите са по-добро решение. Хибридът се презарежда, докато колата работи, но има и бензинов двигател в допълнение към електрическия мотор.
Президентът на Toyota Коджи Сато каза, че компанията трябва да навакса, след като изостава в сектора на електромобилите. Автомобилният производител вероятно ще бъде изправен пред остри критики относно ангажиментите си по отношение на изменението на климата на събранието на акционерите в централна Япония, насрочено за сряда.
В последното си съобщение Toyota каза, че също така работи върху иновативните литиево-йонни батерии, типът батерия, който сега се използва в повечето електромобили, и иска да предложи нови достъпни опции.
Toyota казва, че се е ангажирала с „водородно общество“ и продължава да работи върху модели, задвижвани с водород, включително автомобили с горивни клетки.
Водородът все още е скъп и обикновено се произвежда с помощта на изкопаеми горива, въпреки че може да се произвежда с помощта на възобновяема енергия. Toyota каза, че работи с различни партньори за производството на по-чист и по-евтин водород.
Toyota, която произвежда хибрида Prius, седана Camry и луксозните модели Lexus, също работи върху второ поколение биогорива. Биогоривата, като етанол, се считат за по-възобновяеми от изкопаемите горива, въпреки че имат други недостатъци.
Още по темата:
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.04 | ▼0.45% |
USDJPY | 154.77 | ▲0.43% |
GBPUSD | 1.25 | ▼0.40% |
USDCHF | 0.89 | ▲0.86% |
USDCAD | 1.40 | ▼0.02% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 407.80 | ▲1.01% |
S&P 500 | 5 989.70 | ▲0.43% |
Nasdaq 100 | 20 854.60 | ▲0.38% |
DAX 30 | 19 402.50 | ▲0.89% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 96 427.40 | ▼1.38% |
Ethereum | 3 320.32 | ▼2.28% |
Ripple | 1.35 | ▼7.82% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 71.16 | ▲1.50% |
Петрол - брент | 74.56 | ▲0.95% |
Злато | 2 716.15 | ▲1.78% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 544.50 | ▼0.70% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 109.66 | ▲0.11% |
Germany Bund 10 Year | 134.56 | ▲0.59% |
UK Long Gilt Future | 94.52 | ▲0.45% |