Снимка: iStock
„Торстен, увери се, че първо е Rolls-Royce и след това електрическа кола.“ Това бяха думи на предупреждение от клиенти от цял свят към главния изпълнителен директор на Rolls-Royce Торстен Мюлер-Отвьос, след като чуха, че британският производител на луксозни автомобили ще произвежда електрическо превозно средство.
Е, Spectre вече е тук и очевидно „първият електрически Rolls-Royce“. Цената му стартира от 420 000 долара.
Въпреки че Spectre е първият сериен EV на Rolls-Royce, компанията експериментира още през 2010 г., когато автомобилният производител оборудва седан Ghost с електрическо задвижване, за да получи обратна връзка от инженерите на компанията и мнения от клиентите.
„Но технологията не беше на това ниво“, каза Мюлер-Отвьос. Технология на батериите, повсеместно зареждане, плавност - това бяха предизвикателства в началото. Но Rolls-Royce и неговият дългогодишен изпълнителен директор вярват, че най-накрая са създали електрически Rolls с „нулеви компромиси“.
След дебюта си преди няколко години, Spectre EV сега най-накрая е на път за своя дебют в медиите в Напа Вали, Калифорния, и изпълнява това, което е предназначено да направи – да бъде автомобил на Rolls-Royce преди всичко.
Spectre е универсално възхваляван за своя елегантен, но мощен дизайн - подобрение в сравнение с предшественика си, купето Wraith. Въпреки че и двата модела демонстрират решетката на водопада „пантеон“, отличителна черта на миналото на Rolls, решетката Spectre е оградена от две хоризонтални светлини, подобни на затъмнение, което й придава зловещ, но привлекателен вид.
Колата е подчертана от „вратите на каросерията“ и линиите на колата, течащи назад към задната част – не толкова заострени като задния три-четвърт панел на Wraith, но агресивно по-широки над задните гуми.
Отвътре Rolls-Royce е чисто богатство: кожени без петна и еластични на допир, дървени фурнири с различен цвят, както и изцяло метални разпределителни уреди и вентилационни отвори, които се усещат.
Най-хубавото в интериора на Spectre е, че се усеща като Rolls-Royce. Не се опитва да бъде EV и да удиви с електронни магии.
Захранването на Spectre е двумоторна електромоторна настройка с батерия от 102 kWh. Компанията каза, че комбинацията дава 577 конски сили с време от 0-60 mph в диапазона от средата на четири секунди.
Не поразителни цифри, но това е всичко по замисъл. Клиентите искат да карат над пътя - не през него - по плаващ начин. Това е, което Rolls-Royce нарича "waftability", безшумно, рафинирано, но мощно средство за задвижване.
Rolls-Royce обича да използва примера на „теста за шампанско“, когато говори за гладкост. Дори ако тромав и агресивен шофьор трябва да ускори, колата трябва да ускори по начин, по който пътникът да не разлее нито капка шампанско.
Инженерите на Rolls са настроили колата, за да облекчат първоначалното захапване при натискане на газта. Почти се усеща, че има забавяне при натискане на педала. Но то е там нарочно и има тенденция да работи от гледна точка на изглаждане на возенето.
Вродената природа на Spectre е чиста "пластичност" и нагласа за пътуване - независимо дали е по забавни пътища или натоварени местни кръстовища. Spectre е непоклатим, особено на неравни и напукани пътища - той просто се движи над несъвършенствата. След като Spectre се движи и е в движение, можете да натиснете ускорителя и той ще достави много плавна мощност, съперничейки на любимите V-12 на автомобилния производител.
Сега Spectre може да бъде по-пъргав в завои. Освен това може да се почувства по-малко като лодка и по-пъргав и агресивен, когато искате да бъде, като Lucid Air. Но не това е причината да купувате Spectre - и да плащате стотици хиляди долари.
Диапазонът от 260 мили на Spectre е донякъде по-нисък, но няма да е основна пречка за потенциалните купувачи, които вероятно имат няколко коли (и може би вече Rolls: 60% от предварителните поръчки на Spectre са от съществуващи клиенти на Rolls).
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.04 | ▼0.45% |
USDJPY | 154.77 | ▲0.43% |
GBPUSD | 1.25 | ▼0.40% |
USDCHF | 0.89 | ▲0.86% |
USDCAD | 1.40 | ▼0.02% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 407.80 | ▲1.01% |
S&P 500 | 5 989.70 | ▲0.43% |
Nasdaq 100 | 20 854.60 | ▲0.38% |
DAX 30 | 19 402.50 | ▲0.89% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 97 438.00 | ▼0.35% |
Ethereum | 3 328.96 | ▼2.02% |
Ripple | 1.38 | ▼6.17% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 71.16 | ▲1.50% |
Петрол - брент | 74.56 | ▲0.95% |
Злато | 2 716.15 | ▲1.78% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 544.50 | ▼0.70% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 109.66 | ▲0.11% |
Germany Bund 10 Year | 134.56 | ▲0.59% |
UK Long Gilt Future | 94.52 | ▲0.45% |