Снимка: iStock
Тъй като електрическите превозни средства се разпространяват, някои бензиностанции правят скъпи ремонти, за да добавят станции за зареждане на електромобили.
В повечето случаи те не премахват традиционните помпи за течно гориво. Но избрани места, включително RS Automotive в Такома Парк, Мериленд, и станция на Shell във Фулъм, Англия, направиха пълна промяна.
Местоположението, цената, изискванията за захранване и времето за преобразуване са сред множеството съображения, които вземат предвид решението на бензиностанцията да преобразува цялата или част от съществуващата си инфраструктура, за да позволи зареждане на EV.
„Измислянето как да се направи това на активен обект може да бъде сложно и предизвикателно“, каза Неха Палмър, главен изпълнителен директор на TeraWatt Infrastructure, която разработва мрежа от центрове за зареждане на електрически превозни средства за операции на флота в Калифорния, Аризона и Ню Мексико. „Как подреждате конструкцията, когато имате превозни средства, които може да искат да заредят гориво там?“.
Ето какво трябва да знаят собствениците на бензиностанции за тенденцията за зареждане на EV и тяхното бъдеще.
EV моделът с бързо зареждане
Места като офис комплекси, болници и хотели обикновено предлагат опция за по-бавно зареждане, тъй като хората обикновено остават на място с часове. Бензиностанциите обаче инвестират в зарядни устройства от ниво 3, които са по-мощни и обикновено зареждат автомобил за 20 до 30 минути.
Въпреки че по-бавните зарядни станции често са безплатни за автомобилистите, това обикновено не е вярно за бързите станции за зареждане, като се имат предвид текущите оперативни разходи като електричество и допълнителни такси, начислявани от комуналните услуги в търговски условия, каза Сет Кътлър, главен оперативен директор на EV Connect, чиито софтуерни инструменти помогнете на компаниите да изградят мрежи от станции за зареждане.
В играта се включват големи франчайзъри на петролни компании и търговци на автомобили
За големите петролни гиганти добавянето на EV зарядни устройства е както защитна, така и нападателна игра.
Броят на бензиностанциите намалява с рязък темп през последните три десетилетия и се очаква тенденцията да продължи през следващите години, според Шубхендра Ананд, вицепрезидент по изследванията и стратегията в Market Research Future. Всъщност най-малко една четвърт от бензиностанциите в световен мащаб са изложени на риск от затваряне до 2035 г. без значителни промени в бизнес модела, според консултантската фирма BCG.
Администрацията на Байдън има заявена цел да има 500 000 зарядни устройства за електрически превозни средства в национален мащаб, където електромобилите съставляват поне 50% от продажбите на нови автомобили до 2030 г. Според настоящите оценки на администрацията има повече от три милиона електромобила и повече от 130 000 обществени зарядни устройства в цялата страна.
Европейските големи петролни компании са сред лидерите в енергийния сектор в глобалния тласък на зареждането на EV.
Shell има центрове за мобилност само за зареждане на EV в Китай и Холандия, в допълнение към местоположението във Фулъм. Компанията възнамерява да притежава повече от 70 000 обществени точки за зареждане на EV по целия свят до 2025 г. и 200 000 до 2030 г., според изявление по имейл от Барбара Стойко, старши вицепрезидент по мобилността за Shell Americas.
BP също вижда необходимостта от хибридни станции за зареждане със смесено предназначение и станции за зареждане на EV, според Sujay Sharma, главен изпълнителен директор на бизнеса за зареждане на електрически превозни средства на BP в САЩ. зони, в допълнение към съществуващите им удобни предложения, включително тоалетни, храна и напитки“, каза Шарма в имейл.
Търговците на франчайз автомобили също все повече се включват, благодарение на натиска от страна на автомобилни производители като GM и Ford.
Към края на миналата година 65% от дилърите на Ford са избрали програмата за сертифициране на EV (малко под 2000, според данни, споделени от Ford), тъй като тя започна да прави ролята на дилърите на автомобили централна в процеса на преход към EV.
Националната асоциация на автомобилните дилъри каза в съобщение от май, че собствениците на франчайзинг ще похарчат около 5,5 милиарда долара за EV инфраструктура в OEM марки, като разходите за магазин варират от 100 000 долара до над 1 милион долара.
Предварителните разходи могат да бъдат впечатляващи, стимулите помагат
Добавянето на възможности за зареждане на EV не е едно-две решение, което собствениците трябва да приемат леко. Наистина, възвръщаемостта на инвестицията може да бъде средно седем до 10 години, според оценка, предоставена от Яир Нечмад, съосновател и главен изпълнителен директор на Nayax, глобална платформа за търговия и плащания, която предлага своите услуги на бензиностанции.
Хардуерът и софтуерът за бързо зареждане могат да работят между $50 000 за едно зарядно устройство и $500 000 за множество бързи зарядни устройства и дозатори, каза Майкъл Хюз, главен директор по приходите на ChargePoint Holdings, технологична компания, която произвежда хардуер и софтуер за зареждане на EV, за да помогне на шофьорите да намерят локално зареждане гари и удобства. Междувременно инфраструктурата, която включва разходите за копаене, захранване, разрешителни и изпълнители, обикновено струва около два пъти повече, каза той.
Поради това е препоръчително всички промени в инфраструктурата да бъдат извършени предварително, дори ако бензиностанцията възнамерява само да предостави няколко зарядни устройства в началото, каза Рохан Пури, главен изпълнителен директор на Stable Auto Corporation, която помага да се направят станциите за зареждане по-печеливши за компании, които да ги притежавате и управлявате. Неговият съвет: „Вложете толкова енергия, колкото смятате, че ще ви трябва след 10 години“.
Има многобройни федерални, щатски и комунални стимули за търговските предприятия да купуват и инсталират бързи зарядни устройства. Това включва програмата NEVI Formula на Федералната магистрална администрация на Министерството на транспорта на САЩ, която предоставя щедро финансиране на държавите за стратегическо внедряване на станции за зареждане на EV.
Собствениците на бензиностанции могат да търсят информация за програми за стимулиране, за които могат да отговарят.
Местоположението е ключов фактор се опасяват франчайзинг бензиностанции
Дори със стимули може да има бариери за навлизане, като местоположението е основен фактор. Според Министерството на енергетиката на САЩ 80 процента от зареждането на EV се случва у дома, което прави добавянето на EV зареждане по-малко привлекателно за бензиностанциите в града, каза Хюз. Местните бензиностанции също обикновено не разполагат с удобства, които да забавляват хората, докато зареждат превозните си средства.
Недвижимите имоти също могат да бъдат непосилни. Една традиционна бензиностанция може да има два острова с по четири помпи за течно гориво; същата степен на използване ще изисква около 40 зарядни станции, каза Хюз.
За разлика от това, бензиностанциите по главните магистрали между много посещавани дестинации могат да бъдат идеални за електрически центрове за зареждане. Тези места са склонни да имат множество удобства, като предлагат на хората възможността да вземат чаша кафе, да хапнат набързо, да протегнат краката си или да разходят кучето, докато зареждат автомобила си, каза Хюз.
Удобни магазини като Sheetz, Wawa, Royal Farms и Buc-ee's, които се удвояват като оператори на бензиностанции, също започват да добавят електрически зарядни устройства на определени места, каза Албърт Гор, изпълнителен директор на The Zero Emission Transportation Association, федерална коалиция, която се застъпва за EVs , и който е бивш изпълнителен директор на Tesla и SolarCity. Това не може да бъде „място, на което просто ще изтичаш и ще си купиш Snickers“, каза Гор.
Въпреки че бензиностанциите могат да имат предимство на първия ход, някои собственици, като Блейк Смит, основател на SQRL Holdings, оператор на бензиностанции и смесени магазини, го правят бавно. Неговата компания управлява повече от 150 местоположения на бензиностанции и предлага електрическо зареждане на избрани места във Флорида. За разлика от това, компанията не е инсталирала никакви такси за EV в Арканзас, където има повече от 60 станции.
„Никога не бих възвърнал инвестицията си“, каза той, добавяйки, че преминаването към изцяло електрическо зареждане може да е след десетилетия. „Ние не превключваме превключвателя към мястото, където превозните средства на газ слизат от пътя и ще бъде само за EV.“
Още по темата:
Експерт: Тази компания с рейтинг „A“ може да бъде най-добрата EV акция в момента
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.04 | ▲0.07% |
USDJPY | 157.89 | ▲0.10% |
GBPUSD | 1.26 | ▲0.45% |
USDCHF | 0.90 | ▲0.43% |
USDCAD | 1.44 | ▲0.08% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 43 343.80 | ▼0.84% |
S&P 500 | 6 026.20 | ▼1.13% |
Nasdaq 100 | 21 698.10 | ▼1.39% |
DAX 30 | 20 109.50 | ▲0.17% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 94 939.20 | ▼0.22% |
Ethereum | 3 381.00 | ▼0.50% |
Ripple | 2.18 | ▼0.17% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 70.24 | ▲0.80% |
Петрол - брент | 73.42 | ▲0.75% |
Злато | 2 622.01 | ▼0.39% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 546.08 | ▲1.14% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 108.38 | ▼0.24% |
Germany Bund 10 Year | 132.81 | ▼0.66% |
UK Long Gilt Future | 91.70 | ▼0.46% |