Снимка: iStock
В неделя Mercedes-Benz представи Concept CLA Class, електрическо превозно средство, изградено върху нова архитектура, която ще бъде в основата на бъдещите акумулаторни коли от германския автомобилен гигант.
Междувременно в събота съперникът BMW показа „Vision Neue Klasse“, друг електрически концептуален автомобил, който подчертава амбициите на компанията за EV.
Европейските производители на автомобили, за които се смяташе, че стоят зад китайски компании и Tesla на Илон Мъск, трябваше да действат бързо, за да покажат, че са готови да бъдат основни играчи в електрическата ера.
BMW представи електрическото превозно средство Vision Neue Klasse на автомобилното изложение IAA в Мюнхен, Германия. Той е в основата на големия тласък на BMW към електрическите превозни средства.
BMW и Мерцедес правят най-големия си тласък досега в електрическите автомобили в опит да отблъснат нарастващата конкуренция от страна на китайските играчи и да настигнат американския гигант Tesla.
През последните няколко дни, като част от автомобилното изложение IAA Mobility в Мюнхен, Германия, автомобилните гиганти представиха концептуални електрически автомобили и нови платформи за своите бъдещи превозни средства, захранвани с батерии.
Европейските производители на автомобили, за които се смяташе, че стоят зад китайски компании като BYD, подкрепян от Уорън Бъфет, и Tesla на Илон Мъск, трябваше да действат бързо, за да покажат на пазара, че са готови да бъдат основни играчи в електрическата ера.
В неделя Mercedes-Benz представи своята концепция CLA Class, електрическо превозно средство, изградено върху нова архитектура, която ще бъде в основата на бъдещите акумулаторни автомобили от немския автомобилен гигант. Компанията каза, че концептуалният автомобил има пробег от 750 километра, както и възможност за достигане на пробег от 400 километра само с 15 минути зареждане.
Изпълнителният директор на Mercedes Ола Калениус говори за колата, наричайки я „революционна разработка“ за германската фирма.
„С тези показатели за ефективност, такъв обхват, този вид бързо зареждане, не ми е известно нито едно превозно средство в този клас, което да може да се сравни с това“, каза Калениус пред Анет Вайсбах от CNBC в неделя.
В събота съперникът BMW показа „Vision Neue Klasse“, друг електрически концептуален автомобил, който подчертава амбициите на компанията за EV. Neue Klasse е новата архитектура на BMW за неговите електромобили. Първите автомобили, базирани на тази платформа, трябва да влязат в производство през 2025 г.
„Само след две години тези автомобили ще излязат на пътя и с това, като цяло, водим BMW към нова ера на иновации и устойчивост. Това е целта на нашето шоу тук на IAA“, каза изпълнителният директор на BMW Оливър Зипс пред Arabile Gumede на CNBC.
Зипс каза, че BMW ще удвои продажбите си на EV тази година. До края на 2023 г. 15% от глобалните продажби на BMW ще бъдат електромобили с батерии, добави той.
Специализираните EV платформи на Mercedes и BMW са отклонение от предишната архитектура, при която те биха адаптирали двигатели с вътрешно горене или хибридни модели и добавят батерии. Това е най-големият тласък на компаниите досега към нова платформа за ерата на електрическите превозни средства.
Анализатори казаха, че съобщенията на Mercedes и BMW са големи стъпки, но може да ги оставят все още да изостават от Tesla.
Изпълнителният директор на BMW казва, че концептуалният автомобил Vision Neue Klasse представлява зората на нова ера.
„Новите платформи на Mercedes и BMW демонстрират за първи път на какво ще са способни европейските OEM производители [производители на оригинално оборудване]. Вероятно ще има още една година до тези автомобили, но спецификациите им показват, че европейските производители на оригинално оборудване ще могат да създават завладяващи продукти“, каза Даниел Роеска, старши изследователски анализатор в Bernstein Research, пред CNBC по имейл.
Роеска каза, че тези нови платформи „ще затворят голяма част от празнината“ спрямо Tesla и китайските играчи, „но не докрай“.
Ценова война на фокус
BMW и Mercedes навлизат все повече в един все по-конкурентен пазар на електрически превозни средства, широко доминиран от Tesla и различни китайски играчи.
Tesla контролира 20% от световния пазар на електромобили през второто тримесечие, следван от 15% за BYD, според Counterpoint Research.
И конкуренцията стана по-ожесточена благодарение на ценова война, предизвикана до голяма степен от Tesla. Американският автомобилен производител започна да намалява цените през 2023 г., обещавайки да пожертва маржове в краткосрочен план за увеличаване на пазарния дял.
Mercedes и BMW играят в премиум сегмента на пазара, където се конкурират автомобили като Model S и Model X на Tesla. Докато се подготвят да пуснат повече електромобили през следващите години, Mercedes поддържа фокуса си не върху натискането на големи количества.
„Ние не натискаме обем, ние се фокусираме върху стойността пред обема“, каза Калениус. „Mercedes ще пусне „малка“ G-класа след „няколко години““, казва изпълнителният директор на компанията.
Междувременно стратегията на Volkswagen изглежда е да пуска автомобили на различни цени.
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.04 | ▼0.45% |
USDJPY | 154.77 | ▲0.43% |
GBPUSD | 1.25 | ▼0.40% |
USDCHF | 0.89 | ▲0.86% |
USDCAD | 1.40 | ▼0.02% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 407.80 | ▲1.01% |
S&P 500 | 5 989.70 | ▲0.43% |
Nasdaq 100 | 20 854.60 | ▲0.38% |
DAX 30 | 19 402.50 | ▲0.89% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 98 269.50 | ▲0.51% |
Ethereum | 3 408.46 | ▲0.33% |
Ripple | 1.45 | ▼1.38% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 71.16 | ▲1.50% |
Петрол - брент | 74.56 | ▲0.95% |
Злато | 2 716.15 | ▲1.78% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 544.50 | ▼0.70% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 109.66 | ▲0.11% |
Germany Bund 10 Year | 134.56 | ▲0.59% |
UK Long Gilt Future | 94.52 | ▲0.45% |