Снимка: iStock
Във фабриките в индустриалната сърцевина на Япония, Toyota се обърна към автоматизирани поточни линии, масивно леене под налягане и дори старомодно ръчно полиране, в стремежа си да компенсира загубеното при акумулаторните електрически превозни средства.
Най-продаваният производител на автомобили в света вярва, че може да намали разликата с Tesla и други, като комбинира нова технология с известните методи за икономично производство, които използва от десетилетия, за да изтръгне неефективността, включително излишните разходи, от производството.
Автомобилният производител даде бегъл поглед върху най-новите си постижения на заводска обиколка в централна Япония миналата седмица, някои за първи път. Toyota също така демонстрира примери за пестелива изобретателност, като например техника за изработване на брони с висок гланц без боя. Формата е ръчно полирана до огледален завършек, придаващ блясъка на бронята.
На други места, оборудване от преди три десетилетия, използвано за обработка на части, сега може да работи през нощта и през уикендите, след като е автоматизирано чрез роботика и 3D моделиране, подобрения, които според Toyota, са утроили производителността на оборудването.
„Силата на производството на Toyota се крие в способността ни да реагираме на променящите се времена“, каза главният продуктов директор Казуаки Шинго пред репортери по време на обиколката.
Той посочи инженерната и технологична експертиза, залегнала в "TPS", съкращение за производствената система на Toyota.
Toyota направи революция в съвременното производство със своята система за икономично производство, доставка точно навреме и организация на работния процес „kanban“. Оттогава неговите методи са възприети навсякъде от болници до софтуерни фирми и са изучавани широко в бизнес училища и заседателни зали по целия свят.
Неумолимият фокус върху непрекъснатото подобрение и свиването на разходите помогнаха за издигането на Toyota от следвоенно начало до глобален гигант. Но при електромобилите с батерии, той беше засенчен от друг неуморим новатор, Tesla, който използва собствена ефективност, за да изгради водеща на пазара рентабилност.
Под ръководството на новия главен изпълнителен директор Коджи Сато, Toyota обяви през юни амбициозен план за увеличаване на електромобилите с батерии, голяма промяна след години на критики, че производителят на водещия в индустрията хибрид Prius бавно възприема изцяло електрическата технология.
Японският автомобилен производител представлява само около 0,3% от глобалния пазар на електромобили през 2022 г., каза Goldman Sachs през юни, наричайки по-силното предложение „липсващото парче“ в гамата му.
Това не е единствената автомобилна компания, която се бори с предизвикателствата от преминаването към електромобили. Голямата тройка автомобилни производители в Детройт се позоваха на конкурентния натиск от страна на Tesla, докато отхвърляха исканията за увеличени заплати от профсъюза на United Auto Workers, което миналата седмица доведе до безпрецедентна едновременна стачка.
Една иновация, на която Toyota набляга, са нейните самоходни производствени линии, където електромобилите се насочват от сензори през поточната линия. Технологията премахва необходимостта от конвейерно оборудване, основен разход в процеса на сглобяване на автомобила, и позволява по-голяма гъвкавост на производствените линии.
Toyota също така показа прототип на технологията за леене под налягане, известна като "gigacasting", въведена от Tesla, която произвежда алуминиеви части, много по-големи от всичко, използвано преди в автомобилното производство.
Подобно на Tesla, Toyota казва, че ще произвежда електромобили в модулни секции, намалявайки частите. Но също така посочва и собствени иновации. Тъй като работи с леене под налягане от години, компанията е разработила форми, които могат бързо да се сменят, което периодично е необходимо при гигакастинг.
Toyota казва, че намалява времето за смяна на формата до 20 минути, срещу 24 часа нормално. Той оценява 20% увеличение на производителността.
Автомобилният производител също така представи самоуправляващ се транспортен робот в завода на Motomachi в Toyota City, който превозва нови превозни средства през паркинг от 40 000 квадратни метра (10 акра), работа, която обикновено се извършва от шофьорите, преди да натоварят колите на камиони.
Шофьорите на камиони изминават средно 8 км (5 мили) на ден, за да донесат коли, изяждайки времето за шофиране и добавяйки към физическото бреме в работа, където текучеството е високо.
Автомобилният производител заяви, че цели 10 от роботите работят в Motomachi до следващата година и ще обмисли други заводи след това. Може също така да продава роботите на други компании.
Още по темата:
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.04 | ▼0.45% |
USDJPY | 154.77 | ▲0.43% |
GBPUSD | 1.25 | ▼0.40% |
USDCHF | 0.89 | ▲0.86% |
USDCAD | 1.40 | ▼0.02% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 407.80 | ▲1.01% |
S&P 500 | 5 989.70 | ▲0.43% |
Nasdaq 100 | 20 854.60 | ▲0.38% |
DAX 30 | 19 402.50 | ▲0.89% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 98 875.40 | ▼0.12% |
Ethereum | 3 482.70 | ▲4.55% |
Ripple | 1.56 | ▲5.95% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 71.16 | ▲1.50% |
Петрол - брент | 74.56 | ▲0.95% |
Злато | 2 716.15 | ▲1.78% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 544.50 | ▼0.70% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 109.66 | ▲0.11% |
Germany Bund 10 Year | 134.56 | ▲0.59% |
UK Long Gilt Future | 94.52 | ▲0.45% |