Снимка: iStock
Meta Platforms предложи начисляване на месечна такса за използване на своите социални мрежи Instagram и Facebook срещу това да няма реклами. Това е последният опит на компанията да се справи с правилата на Европейския съюз относно персонализираната реклама.
Meta направи предложението до регулаторите на ЕС през последните седмици и се надява да въведе плана за таксуване през следващите месеци за европейски потребители, съобщи The Wall Street Journal, цитирайки хора, запознати с въпроса. Планът няма да бъде достъпен за потребители в САЩ.
Въвеждането на месечна такса би било голямо отклонение за Meta, която винаги е проектирала основните си услуги да бъдат безплатни за потребителя, но подкрепени от реклами. Това е знак за това колко сериозна е заплахата, пред която е изправен неговият бизнес модел от изискванията на ЕС да се позволи на потребителите да се откажат от персонализирана реклама въз основа на потребителски данни.
Предложената цена за предложенията без реклами ще бъде 10 евро, или приблизително 10,50 долара, на месец за настолен компютър в акаунт във Facebook или Instagram и приблизително 6 евро за всеки допълнителен свързан акаунт, като базовата цена ще се повиши до 13 евро на месец на мобилни устройства, според доклада.
Meta отказа да потвърди или отхвърли плановете за таксуване без реклами, когато бе потърсена за коментал от финансовото издание Barron’s.
„Meta вярва в стойността на безплатните услуги, които се поддържат от персонализирани реклами. Въпреки това, ние продължаваме да проучваме опциите, за да гарантираме, че спазваме променящите се регулаторни изисквания“, каза говорител на Meta.
Meta е изправена пред редица предизвикателства при спазването на по-строгите правила на ЕС относно използването на потребителски данни. Meta беше наложена глоба от 1,3 милиарда долара по-рано тази година от регулаторите на ЕС за изпращане на потребителска информация до САЩ. Компанията не е пуснала своята платформа за микроблогинг Threads в ЕС поради технологичните разпоредби на блока, които ограничават начина, по който потребителските данни могат да се споделят между различни платформи.
Предложението на Мета едва ли ще сложи край на споровете. Регулаторите на ЕС може да възразят, че ценообразуването без реклами е твърде високо и да настояват за по-ниска цена или да бъде предоставена безплатна версия на услугите на Meta с възможност за отказ от персонализирана реклама. Това би поставило бизнес модела на Meta на изпитание и дори може да поднови въпросите дали може да се оттегли от Европа.
Още по темата:
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.04 | ▲0.07% |
USDJPY | 157.89 | ▲0.10% |
GBPUSD | 1.26 | ▲0.45% |
USDCHF | 0.90 | ▲0.43% |
USDCAD | 1.44 | ▲0.08% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 43 343.80 | ▼0.84% |
S&P 500 | 6 026.20 | ▼1.13% |
Nasdaq 100 | 21 698.10 | ▼1.39% |
DAX 30 | 20 109.50 | ▲0.17% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 94 352.90 | ▼1.39% |
Ethereum | 3 325.03 | ▼0.20% |
Ripple | 2.15 | ▼0.19% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 70.24 | ▲0.80% |
Петрол - брент | 73.42 | ▲0.75% |
Злато | 2 622.01 | ▼0.39% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 546.08 | ▲1.14% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 108.38 | ▼0.24% |
Germany Bund 10 Year | 132.81 | ▼0.66% |
UK Long Gilt Future | 91.70 | ▼0.46% |