Снимка: iStock
Проучване сред повече от 27 000 души в 33 държави и територии разкри какви биха могли да бъдат най-големите тенденции в пътуванията през следващата година, отбелязва Euronews Travel.
Начинът, по който пътуваме, непрекъснато се променя.
След като някои дестинации стават твърде горещи за туристи и технологичният напредък ни вдъхновява да разтърсим начина си на пътуване, следващата година няма да бъде изключение.
Но какво казваме за плановете си за следващата година и кои са най-значимите промени в навиците ни за пътуване?
Платформата за онлайн резервации, Booking.com, анкетира повече от 27 000 души в 33 държави и територии, за да разбере и обобщи констатациите си като част от доклада на компанията за прогнозите за пътуване за 2024 г.
От почивки с изкуствен интелект до пътувания с напълно непознати, ето някои от най-големите тенденции в пътуванията, които можем да видим през 2024 г.
Как изменението на климата влияе върху начина, по който пътуваме?
Повече от половината пътуващи обмислят как изменението на климата ще повлияе на начина, по който планират ваканциите си през 2024 г. Милениалите са групата, която най-вероятно ще даде този отговор, докато поколението Baby Boomer е най-малко вероятно, според Booking.com.
През последната година многобройни климатични рекорди бяха счупени с горски пожари, наводнения и горещи вълни, обхващащи много популярни европейски ваканционни дестинации. През юли Сардиния и Сицилия се потят при температури над 46°C.
В резултат на това 56 процента от хората са съгласни, че тъй като температурите се повишават близо до дома, те планират да пътуват другаде, за да се охладят.
Но всичко, което правим, докато сме далеч, от полетите, които вземаме, за да стигнем до там, до храната, която ядем, или хотелите, в които отсядаме, увеличава въглеродните емисии.
И така, какво пречи на пътниците да резервират почивки, които са съобразени с климата? Пари, според Booking.com.
Един на всеки четирима души каза, че би се интересувал повече от устойчиво пътуване, ако бюджетът им беше неограничен. Това включва посещение на по-малко популярни туристически дестинации, компенсиране на техния въглероден отпечатък и гарантиране, че парите, които харчат, подкрепят местните икономики.
Може ли ИИ да планира празниците ни през 2024 г.?
Booking.com прогнозира, че изкуственият интелект вероятно ще играе по-голяма роля в начина, по който пътуваме през 2024 г. Близо половината от анкетираните казаха, че биха се заинтересували от използването на инструменти с изкуствен интелект за планиране на бъдещо пътуване.
По-младите поколения настояват за тази промяна, като mилениалите най-вероятно ще обмислят използването на този алтернативен метод, за да съставят своите маршрути. По-старите поколения са най-колебливи, като 39 процента от бейби бумърите казват, че не биха се доверили на ИИ технологията да планира пътуването им въз основа на техните подкани.
Много сайтове за резервации на пътувания и търсачки вече използват ИИ технологии, за да променят изживяването на своите клиенти.
Собственият инструмент за планиране на Booking.com, базиран на ChatGPT, има за цел да имитира начина, по който бихте „започнали да говорите за планиране на пътуване с вашия партньор или приятели“. Expedia също така интегрира чат бот с изкуствен интелект в своето мобилно приложение, а Skyscanner току-що представи нов инструмент, който използва ИИ, за да ви помогне да вдъхновите избора си къде да летите.
Тези инструменти също биха могли да изиграят роля, след като достигнем дестинацията си, като 62 процента от Millennials казват, че биха оценили прозрения, съвети или намеци от спътник с ИИ, докато са на почивка.
Тъй като пътниците са по-отворени към използването на тази технология, Tripadvisor току-що пусна генератор на маршрути, захранван от ИИ, който ще ви даде ежедневен план въз основа на дестинация, дати и интереси.
Самостоятелните пътувания все още са във възход – но това не означава да го правите сами
С кого избираме да отидем в чужбина също се променя, тъй като все повече и повече от нас тръгват сами. Двама от всеки пет души казаха, че са пътували сами през последните шест месеца, а почти трима от всеки петима са почивали самостоятелно през последната година, според Booking.com.
Поколението Z поема водеща роля, когато става въпрос за самостоятелно пътуване. Един на всеки четирима млади хора каза, че основният им приоритет за пътуване през 2024 г. е задълбочаването на връзката им със себе си.
Самооткриването е целта, като около две трети от хората казват, че са били най-добрата версия на себе си, когато са били далеч.
Но не става дума непременно за изолация на усамотен плаж или за обикаляне сам из непознат град. Поколението Z също беше възрастовата група, която най-вероятно ще намери за привлекателно преживяването от пътуване с непознати.
Около един на всеки 10 души от това поколение избират да пътуват сами на организирани обиколки, за да се срещнат с хора със споделени интереси, докато малко над 10 процента са отворени и за срещи с нови хора, докато пътуват сами.
Още по темата:
Какъв е планът на Япония за справяне с прекомерния туризъм, тъй като броят на посетителите нараства?
Защо трябва да посетите тези европейски селища през 2024 г.?
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.04 | ▼0.45% |
USDJPY | 154.77 | ▲0.43% |
GBPUSD | 1.25 | ▼0.40% |
USDCHF | 0.89 | ▲0.86% |
USDCAD | 1.40 | ▼0.02% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 407.80 | ▲1.01% |
S&P 500 | 5 989.70 | ▲0.43% |
Nasdaq 100 | 20 854.60 | ▲0.38% |
DAX 30 | 19 402.50 | ▲0.89% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 98 511.80 | ▲0.76% |
Ethereum | 3 438.95 | ▲1.22% |
Ripple | 1.49 | ▲1.73% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 71.16 | ▲1.50% |
Петрол - брент | 74.56 | ▲0.95% |
Злато | 2 716.15 | ▲1.78% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 544.50 | ▼0.70% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 109.66 | ▲0.11% |
Germany Bund 10 Year | 134.56 | ▲0.59% |
UK Long Gilt Future | 94.52 | ▲0.45% |