Снимка: iStock
Ваканциите могат да бъдат страхотно релаксиращи.
Но резервирането е друга история.
Средният пътник преглежда 141 страници със съдържание за пътуване през 45-те дни преди да резервира пътуване, според доклад на Expedia Group.
Най-популярният сайт за посещение беше OTA – или „онлайн туристическа агенция“ – което е индустриален термин, който описва уебсайтове за резервации като Expedia, Travelocity, Orbitz и Priceline. Около 80% от пътуващите посещават такъв, независимо дали резервират или не, според доклада.
Но кой има най-добри цени?
Туристическата компания RatePunk има разширение за браузър, което сравнява цените на хотелите, извлечени от големите уебсайтове на хотели и стотици OTA, каза изпълнителният директор на компанията Джъстин Албертинас.
Компанията прегледа повече от 198 000 потребителски търсения от 1 януари до 1 декември 2023 г., за да открие кои уебсайтове предлагат най-ниските цени за хотели, каза той пред CNBC Travel.
Най-ниски цени за хотели в Азия и Близкия изток
Компанията установи, че в световен мащаб Agoda има най-добрите цени през 34% от времето, следвана от Priceline (23%) и мобилния сайт на Booking.com (16%).
Регионалните данни на RatePunk показват, че Agoda има най-ниските цени в Азия и Близкия изток.
Базираната в Сингапур компания предложи най-ниските цени в почти половината от търсенията на хотели в Азия.
„Agoda […] те имат наистина страхотни цени“, каза Албертинас. „Това, което виждаме от нашите потребителски резервации, те обикновено искат да започнат да резервират или да открият места за настаняване от един от най-големите, като Booking.com или Expedia, и в крайна сметка купуват от Agoda“.
Albertynas каза пред CNBC Travel, че тарифите на Agoda са с около 10% до 15% по-ниски – а понякога „дори до 20%, но не повече“. За скъпи резервации „можете, можете да спестите много пари. Но ако резервирате една нощувка някъде в Азия за 50 долара, спестяванията ще бъдат много по-малко“, каза той.
Agoda е насочена към страните от Азия, каза Албертинас.
„Азия е растящ пазар, но по отношение на разходите е доста чувствителен пазар“, каза той. „Мисля, че това е част от стратегията за придобиване на потребители“.
Най-ниските хотелски цени в Европа
В Европа Agoda имаше най-добрите цени през 38% от времето, но Booking.com – чрез своите мобилни и настолни сайтове – имаше по-ниски цени в малко повече от 40% от времето.
Във всеки регион мобилният сайт на Booking.com – достъпен през мобилни телефони и таблети – имаше по-добри цени от версията си за настолни компютри.
„Виждаме това не само за Booking, но и за нашите доставчици. Но Booking има най-голямо количество по-евтини имоти на мобилни устройства“, каза Албертинас.
Сайтовете за настолни компютри имат по-големи разходи за привличане на клиенти, каза Албертинас, добавяйки, че повечето потребители на настолни компютри намират уебсайтове чрез търсения.
Това означава, че уебсайтовете „трябва да плащат за реклами от Google […] трябва да наддават за ключови думи […] и да привличат отново потребители всеки път, когато потребителят резервира чрез тях. А в случай на мобилно или мобилно приложение, това е като много повече задържане по отношение на връщането на потребителите“.
Освен това някои хотели предлагат по-добри цени за мобилните потребители.
„Booking.com, те имат три различни тарифи: десктоп, мобилно и също мобилно приложение“, каза Албертинас. „Според това, което виждаме от нашите данни, 80% от цените на мобилните устройства и мобилните приложения са сходни, но има случаи, в които всъщност можем да намерим по-евтината цена за приложението“.
Най-ниските хотелски цени в САЩ
Пътуващите, запътили се към Съединените щати, може да искат да разчитат на Priceline. Базираната в Кънектикът компания, която е собственост на Booking Holdings, имаше най-ниските цени в почти половината от около 40 000 търсения, които бяха анализирани.
Agoda имаше най-ниските цени само при 13% от търсенията.
Но Albertynas каза, че хората, пътуващи в Съединените щати, трябва да следят Booking.com през 2024 г.
„Booking Holdings, главно марката Booking.com, наистина се опитва да се разшири в Щатите“, каза той. „Те ще направят някои промоции и някакъв вид директни сделки с веригите, с хотелите, за да осигурят по-добра цена“.
Най-ниски цени в определени държави и градове
По-задълбочен преглед на данните на RatePunk разкри, че някои уебсайтове имат по-добри общи цени в определени държави, като например:
Hotels.com – в Малдивите и Мексико
Booking.com – в Италия
Agoda – в Япония, Тайланд, Малайзия, Австралия
Priceline – във Франция
Expedia – в Бразилия
ZenHotels – в Испания
Данните също показват, че уебсайтовете за резервации имат по-добри цени за хотели в определени градове: Booking.com за Ню Йорк, Priceline за Маями и Лос Анджелис и Expedia за Хонолулу.
Още по темата:
Стягайте куфарите, ерата на „спортния туризъм“ е тук
Защо „аналоговите“ дестинации може да са най-голямата тенденция за пътуване през 2024 г.?
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.04 | ▼0.45% |
USDJPY | 154.77 | ▲0.43% |
GBPUSD | 1.25 | ▼0.40% |
USDCHF | 0.89 | ▲0.86% |
USDCAD | 1.40 | ▼0.02% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 407.80 | ▲1.01% |
S&P 500 | 5 989.70 | ▲0.43% |
Nasdaq 100 | 20 854.60 | ▲0.38% |
DAX 30 | 19 402.50 | ▲0.89% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 97 597.70 | ▼1.41% |
Ethereum | 3 394.27 | ▲1.90% |
Ripple | 1.44 | ▼2.19% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 71.16 | ▲1.50% |
Петрол - брент | 74.56 | ▲0.95% |
Злато | 2 716.15 | ▲1.78% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 544.50 | ▼0.70% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 109.66 | ▲0.11% |
Germany Bund 10 Year | 134.56 | ▲0.59% |
UK Long Gilt Future | 94.52 | ▲0.45% |