Снимка: iStock
Колоезденето ви помага да влезете във форма и да намалите емисиите.
За много от нас пристигането на работа означава сутрин да останеш зад волана в задръстване или да се блъскаш за място в блъснат вагон на метрото.
Но в цяла Европа все повече и повече хора сменят колите и автобусите с велосипеди., пишат от Euronews Green.
Колоезденето е страхотно за вашето здраве и е фантастична алтернатива на въглеродно-интензивния и поглъщащ газове транспорт.
Друг европейски град току-що въведе схема за колоездене до работа, така че кои държави имат най-добри стимули - и кои изостават?
Кои страни в Европа имат най-добрите схеми?
Холандия предлага надбавка за пробег
Холандците карат велосипед средно по 2,6 км на ден. Ако този модел се повтори в световен мащаб, сочи едно проучване, годишните глобални въглеродни емисии биха спаднали с 686 милиона тона - повече от целия въглероден отпечатък на Обединеното кралство.
Правителството насърчава този здравословен навик, като предлага на пътуващите с велосипед „надбавка за пробег“.
От 2006 г. насам фирмите възнаграждават пътуващите с велосипед по 0,19 евро на километър, разход, който правителството им позволява да приспадат от данъчната си сметка. Тази надбавка за пробег преди беше достъпна само за шофьори, които можеха да я поискат, за да покрият разходите за гориво. Той беше разширен за велосипедисти през 2007 г. - и тъй като велосипедите не изискват скъп бензин, велосипедистите могат просто да приберат парите в джоба си.
Пътник, пътуващ с колело по 10 километра на ден пет дни в седмицата, може да спечели около 450 евро годишно от схемата.
Белгийските колоездачи са прегърнали схемата
Белгия предлага подобна схема на Холандия, като пътуващите могат да поискат 0,24 евро на велосипеден километър. Това е широко разпространено - според Brussels Times един на всеки пет служители на малки и средни белгийски предприятия е получил надбавка за велосипед през първата половина на 2022 г.
Франция увеличи броя на активните си велосипедисти
Френските пътуващи могат да поискат до 0,25 евро на километър, който карат с велосипед до работа, до годишна граница от около 200 евро.
Резултатите от пилотната фаза, в която участваха 18 компании, показаха 50% увеличение на броя на активните велосипедисти.
Италианските правила се различават в различните градове
В Италия достъпът до схемите за работа с велосипед зависи от това къде живеете, тъй като стимулите варират значително в зависимост от района или провинцията.
Северният град Флоренция току-що въведе схема, която започва от 3 юни и продължава една година.
Тези, които зарежат колата си и започнат да карат велосипед до работа, ще получат 0,20 евро за всеки километър, изминат с велосипед в рамките на общината, с таван от 30 евро на месец.
Тези, които вече пътуват с колело до работа, ще получават по 0,15 евро за всеки километър.
Участниците трябва да се регистрират чрез приложението Pin Bike. Съветът планира да присъжда 100 евро бонуси всеки месец на 200 потребители, които натрупат най-много точки в приложението. Това може да стане чрез изминати километри, както и участие в събития и въпросници.
В Бари – столицата на италианския регион Пулия – пътуващите с велосипед получават 0,21 евро за всеки километър, който изминат до работа (максимален размер от 25 евро на месец).
Италианското правителство също предлага на пътуващите ваучери за мобилност за закупуване на нов велосипед.
Обединеното кралство и Люксембург
Някои държави не предлагат кредити на километър, но предлагат стимули за закупуване на оборудване.
В Люксембург хората, които пътуват с колело до работа, могат да удържат до 300 евро от данъка върху личния си доход, за да си купят нов велосипед.
В Обединеното кралство служителите на фирми, подписали официалната схема за колоездене до работа, могат да закупят велосипед чрез своя работодател. Те могат да поискат до 32 процента от действителната цена на мотора като данъчни облекчения.
Защо е добра идея да пътувате с велосипед до работа?
В цяла Европа правителствата се стремят да въведат велосипедни схеми.
В Испания правителството обмисля нова програма „En Bici al trabajo“, която ще плаща на персонала да пътува с велосипед до работа.
Има много предимства да се качите на велосипеда си. Едно проучване показва, че хората, които пътуват с велосипед до работа, имат 45% по-нисък риск от развитие на рак и 46% по-нисък риск от сърдечно-съдови заболявания.
Избягването на автомобила също е чудесен начин да намалите въглеродния си отпечатък.
Транспортният сектор представлява една четвърт от глобалните емисии на парникови газове, свързани с горивата, като половината идват от частни превозни средства, включително леки автомобили и камиони.
Автомобилите също така задръстват въздуха с опасни химикали и газове.
Още по темата:
За 8 години Испания е претърпяла 22 000 смъртни случая, свързани с горещината
70% от експатите се местят в търсене на безплатно здравеопазване, но къде в Европа го получават?
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.04 | ▼0.45% |
USDJPY | 154.77 | ▲0.43% |
GBPUSD | 1.25 | ▼0.40% |
USDCHF | 0.89 | ▲0.86% |
USDCAD | 1.40 | ▼0.02% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 407.80 | ▲1.01% |
S&P 500 | 5 989.70 | ▲0.43% |
Nasdaq 100 | 20 854.60 | ▲0.38% |
DAX 30 | 19 402.50 | ▲0.89% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 98 901.40 | ▲0.43% |
Ethereum | 3 316.39 | ▼1.31% |
Ripple | 1.48 | ▲18.98% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 71.16 | ▲1.50% |
Петрол - брент | 74.56 | ▲0.95% |
Злато | 2 716.15 | ▲1.78% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 544.50 | ▼0.70% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 109.66 | ▲0.11% |
Germany Bund 10 Year | 134.56 | ▲0.59% |
UK Long Gilt Future | 94.52 | ▲0.45% |