Снимка: Istock
„Има интерес, има обем – трудно е да се каже дали има доходност“. Става въпрос за малките автомобили и какво носят за своите производители. По-специално купувачите, които купуват за първи път, на американския пазар, търсят по-малки автомобили от начално ниво.
Шофьорите в САЩ отдавна предпочитат манталитета „повече е повече“, когато става дума за избор на следващия им комплект джанти – но високите лихвени проценти и растящите цени за нови превозни средства карат някои от тях да обърнат поглед към по-малките коли.
Продажбите на по-малки превозни средства се повишиха по-бързо от продажбите на големи и средни SUV и пикапи през последните месеци, сигнализирайки, че намаляването е все по-благоприятно за тези, които искат да си купят нова кола.
Някои купувачи за първи път и семейства, по-специално, търсят такива превозни средства от начално ниво, каза Иван Друри, анализатор от Edmunds.com. „Те гравитират към по-евтини опции“, каза той.
За „по-голямата част“ от купувачите на автомобили „не става въпрос за цената, а за плащането“, каза Дан Хърш, управляващ директор в автомобилната и индустриална практика на AlixPartners. Макроикономическата среда тласка хората към автомобили, които могат да си позволят в момента, отбеляза той.
Автомобилните производители признават, че вече има пазар за по-малки превозни средства и че могат да привлекат нови или по-млади купувачи към своята марка.
И все пак исторически погледнато, богатите на функции по-големи превозни средства са по-печеливши за производителите на автомобили, като маржовете на печалба намаляват, когато се слиза по ценовата стълбица.
„Има интерес, има обем – трудно е да се каже дали има доходност“, каза Хърш.
Превключването надолу обаче едва ли ще е дълготрайно.
Друри от Edmunds.com припомни, че по време на финансовата криза от 2008 г., на фона на нарастващите цени на бензина, много хора размениха своите Chevy Tahoe за субкомпактни автомобили, но добави, че в рамките на една година пазарът беше наводнен с тези по-малки превозни средства.
„Без финансовите белезници, които хората имат в момента, те естествено ще предпочетат по-големи превозни средства“, каза Друри.
„За потребителите е много трудно да се върнат назад, да намалят“, добави той и хората искат опциите, с които са свикнали – като дистанционно стартиране, по-големи сензорни екрани и вентилирани седалки, които обикновено се намират в по-големите превозни средства.
Със сигурност някои купувачи може да попаднат на пазара на употребявани автомобили, но не всички. „Купуването на употребявана кола е съвсем различно животно“, отбеляза Друри.
Много хора са заети и не могат да отделят време за проучване и работа, необходима за закупуване на употребявани превозни средства. А за някои сигурността да знаят, че автомобилът им е нов е по-важна от спестяванията.
Друг аспект, с който трябва да се борим, е, че новите коли за по-малко от 30 000 долара стават все по-редки, като през последните години няколко автомобилни производители прекратиха производството на своите по-евтини и по-малко печеливши превозни средства.
Автомобилният пазар Cars.com наскоро съобщи, че на неговата платформа има само 333 000 нови превозни средства на цена под $30 000, в сравнение с 1,1 милиона през юли 2019 г.
Средните цени на новите автомобили се стабилизираха на ниво от около 49 000 долара, а предлагането продължава да се увеличава, „със най-значително увеличение на запасите при автомобили със среден до висок ценови клас“, каза Cars.com.
Пазарът на употребявани автомобили има свои собствени предизвикателства, особено около относителния недостиг на малко използвани превозни средства с малък пробег, каза Cars.com.
Наличността на превозни средства на цена между $30 000 и $49 000 е спаднала с 15% през годината, отразявайки недостига на превозни средства на възраст от една до три години, които обикновено се намират в този ценови диапазон, каза компанията.
Употребяваните превозни средства на цена под $20 000 вече са на средно 93 000 километрични мили към юли, което е с 33% повече през последните пет години, добави Cars.com.
*Материалът е с аналитичен характер и не е съвет за покупка или продажба на активи на финансовите пазари.
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.04 | ▲0.69% |
USDJPY | 156.42 | ▼0.76% |
GBPUSD | 1.26 | ▲0.63% |
USDCHF | 0.89 | ▼0.63% |
USDCAD | 1.44 | ▼0.16% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 43 313.00 | ▲1.27% |
S&P 500 | 5 998.12 | ▲1.08% |
Nasdaq 100 | 21 556.90 | ▲0.86% |
DAX 30 | 20 051.90 | ▼0.49% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 95 362.50 | ▼1.92% |
Ethereum | 3 299.37 | ▼1.13% |
Ripple | 2.21 | ▼1.06% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 69.56 | ▲0.53% |
Петрол - брент | 72.62 | ▲0.50% |
Злато | 2 623.56 | ▲1.19% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 533.12 | ▲0.07% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 108.98 | ▲0.26% |
Germany Bund 10 Year | 134.04 | ▲0.09% |
UK Long Gilt Future | 92.95 | ▲0.79% |