Снимка: iStock
Когато тръгне, Одисей е планирано да посети 425 пристанища в 147 страни на седем континента, коментират от Euronres Trvel.
Ланет Канен и Йохан Бодин се отказаха от живота на сушата, за да станат морски номади на дългогодишен круиз.
Месеци по-късно двойката все още не е прекарала една нощ на морето. Техният кораб, Одисей, е заседнал в Белфаст в ремонтни дейности, което отложи планираното му заминаване за май за три години и половина околосветско пътешествие.
Бодин каза в петък, че са се насладили на спирането си в столицата на Северна Ирландия, но „когато бяхме посетили всеки пъб и опитахме всяко заведение за риба и пържени картофи и слушахме всички места, където има ирландска музика, тогава бяхме готови да отидем другаде .”
„Със сигурност сме готови да отплаваме“, добави Канен.
Каква е привлекателността на непрекъснатия круиз?
Одисей на Villa Vie Residences е най-новото начинание в разтърсвания от бурите свят на непрекъснати круизи.
Той предлага на пътниците шанса да си купят каюта и да живеят в морето на кораб, който обикаля света. По време на първото си плаване е планирано да посети 425 пристанища в 147 страни на седем континента.
Каютите - таксувани като "вили" - започват от 99 999 долара (90 369 евро), плюс месечна такса, за експлоатационния живот на кораба, най-малко 15 години. Пътниците могат също да се запишат за сегменти от пътуването с продължителност седмици или месеци.
Маркетингови материали, насочени към приключенски настроени пенсионери и неспокойни дигитални номади, рекламират „невероятната възможност да притежавате дом в плаващ рай“, пълен с фитнес зала, спа център, паркинг, развлекателни съоръжения, бизнес център и „преживяващ кулинарен център“. ”
Но първо Одисей трябва да излезе от подсъдимата скамейка.
Кога Одисеята най-накрая отплава?
Сега е в корабостроителницата Harland & Wolff в Белфаст, където обреченият RMS Titanic е построен преди повече от век.
Маркетинг мениджърът на Villa Vie Residences Себастиан Стоккендал каза, че компанията е била „смирена от мащаба на това, което е необходимо, за да се активира отново 30-годишен кораб след четиригодишен престой“.
Той каза, че след работа по кормилните валове, стоманени работи и основен ремонт на двигателя, корабът е почти готов за отплаване.
„Очакваме много очаквано успешно стартиране следващата седмица, където ще се отправим към Бремерхафен, Амстердам, Лисабон, след това през Атлантическия океан за нашия карибски сегмент“, каза той в имейл до Асошиейтед прес (АП).
Как чакат пътниците на Одисей?
Междувременно компанията плаща издръжката на около 200 пътници.
Допускат ги на кораба през деня и им осигуряват храна и развлечения, но не могат да останат през нощта.
Круизната компания е платила за хотели в Белфаст и в други европейски градове за тези, които искат да изследват повече от Европа, докато чакат.
Пътничката Холи Хенеси от Флорида каза пред Би Би Си, че не може да напусне Северна Ирландия заради своя приятел от кораба - нейната котка, капитан.
Тя каза, че в началото „Мислех да се прибера вкъщи или корабът изпрати хора на Канарските острови. И тогава разбрах, че тъй като котката ми е с мен, дори не мога да си тръгна.”
„Искам да благодаря на Белфаст, че беше толкова гостоприемен към всички нас“, каза тя.
Бодин и Канен – швед и американец, които са се запознали, когато и двамата са живели на Хаваите – са използвали времето, за да пътуват до Италия, Хърватия и родния град на Бодин в Швеция, където очакват новини за Одисеята.
Канен планира да управлява базирания си в Аризона бизнес за автомобилни стъкла от кораба. Бодин, дърводелец, управлява канал в YouTube, документиращ временно спрялото пътуване на двойката.
Жилищният круизен бизнес се оказа проблемен
Построен през 1993 г. и управляван под различни имена от няколко круизни линии през годините, преди да бъде успокоен от пандемията на коронавирус през 2020 г., Одисей беше закупен от Villa Vie Residences през 2023 г.
Жилищният круизен бизнес се оказа проблемен. MS The World, пуснат на вода през 2002 г., в момента е единственият кораб от този тип в експлоатация. Друго начинание, Life at Sea, отмени планираното си тригодишно пътуване в края на миналата година, след като не успя да осигури кораб.
Канен и Бодин направиха депозит в Life at Sea - получиха парите си обратно - и също заложиха на Victoria Cruises, друго закъсало начинание, от което все още търсят възстановяване.
Но те не са обезпокоени.
„Може да сме луди, глупави, наивни или издръжливи“, каза Бодин. „Не знам, можете да поставите върху него какъвто искате етикет.“
Още по темата:
Нова Зеландия утроява данъка си за посетители. Ето как това може да повлияе на природата и туризма
Това ли е краят на парти празниците? Младежи разкриха, че избягват дивите пътувания
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.05 | ▲0.06% |
USDJPY | 154.42 | ▲0.18% |
GBPUSD | 1.26 | ▲0.01% |
USDCHF | 0.89 | ▼0.09% |
USDCAD | 1.40 | ▼0.07% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 43 991.00 | ▲0.06% |
S&P 500 | 5 968.88 | ▲0.08% |
Nasdaq 100 | 20 809.10 | ▲0.16% |
DAX 30 | 19 247.00 | ▲0.09% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 98 903.10 | ▲0.43% |
Ethereum | 3 393.67 | ▲1.00% |
Ripple | 1.40 | ▲12.35% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 70.24 | ▲0.19% |
Петрол - брент | 73.88 | ▲0.05% |
Злато | 2 688.38 | ▲0.73% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 548.75 | ▲0.08% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 109.62 | ▲0.06% |
Germany Bund 10 Year | 133.79 | ▲1.42% |
UK Long Gilt Future | 94.10 | ▲0.36% |