Снимка: iStock
Това 45-часово пътуване с влак ви отвежда до световната столица на полярните мечки.
Залязващото слънце осветява девствен набор от борове с различни размери и видове. Провинциите на Далечния север на Канада се движат с бавно темпо на пътуване с влак, наблюдавани през остъклена горна палуба на специален вагон за наблюдение, пишат от Euronews Travel.
Вълни от зелено и кафяво в леко вариращи нюанси преминават. Няма работещ wifi, който да прекъсва с имейли или социални медии, изискващи внимание.
Това е хипнотизиращо и успокояващо. Два-три часа минават спокойно без предизвестие.
Сега повторете. Повторете отново. И отново. Два часа стават два дни.
За да стигнете между Чърчил, Манитоба, Канада - световната столица на полярните мечки и китовете белуга и гореща туристическа точка за северен приключенски туризъм - и Уинипег, Манитоба, има само две възможности.
Първият е еднопосочен полет със самолет на стойност 1100 долара, който отнема два часа и половина. Вторият е живописно пътуване с влак от 45 часа до 49 часа, 200 долара .Той предлага пътуване като малко други, таксувано от канадската железопътна линия VIA като „живописно приключение“.
Започва с гледка към безлесната, но не съвсем безплодна тундра, след което преминава през часове високи гори. Те в крайна сметка отстъпват място на по-поддържани обработваеми площи с случайни животни, дори стадо лосове. Залезът блести край езеро.
Когато настъпи нощта, той носи надеждата за северно сияние, което се простира навсякъде. Ако няма проблясващи полярни сияния, има специална красота в тъмнината навън, която прекъсват само светлините на влака.
И продължава 1697 километра. Има 10 изброени спирки по маршрута, като някои само за няколко минути, а други за няколко часа.
Връзката на Чърчил с останалия свят
Въпреки че е рекламиран за туризъм, влакът всъщност е спасителен пояс за град Чърчил. Общността има пътища в града и на няколко мили до покрайнините, но няма пътища към други градове. Така че това е скъпо летене или нощно пътуване с влак на по-разумна цена.
Полуседмичните влакове носят туристи, жители, поща, храна, гориво и други стоки от първа необходимост.
От май 2017 г. до октомври 2018 г. част от железопътната линия беше отнесена поради бури и лоша поддръжка, блокирайки цяла общност.
Скобите трябваше да бъдат доставени по въздух, а пропанът беше докаран с кораб през залива Хъдсън. Цените в града скочиха до небето и бяха заведени съдебни дела за това кой е отговорен за разходите за ремонт.
„Нямахме железопътна услуга в продължение на около 18 месеца, което означава, че жителите на Чърчил не можеха да отидат с влак, за да посетят семействата си в други части на Манитоба“, каза кметът на Чърчил Майк Спенс. „Беше опустошително.“
Градът и някои първи нации в района поеха железопътната линия и тя отново работи. Спенс каза, че след като общността налива десетки милиони долари в ремонти, линиите трябва да останат отворени, дори когато времето в света става все по-екстремно.
Какво е на борда на канадския 45-часов влак?
Във влака има спални легла, както и душ кабини с размерите на тези в хотелска стая в Ню Йорк, но за тези, които пътуват по-евтино или резервират късно, има стандартни места в кабината. Седалките се накланят - предимно. Но не е пълно лягане.
Храната също е ограничена.
Под палубата за наблюдение има малка галера. Има малко храна, затоплена с микровълнова. Влакът предлага бира, но ограничени марки. Пътуващите често и тези, които правят своите проучвания, знаят, че трябва да носят свои собствени закуски на борда и да се възползват максимално от ресторантите на по-дълги спирки в градовете по маршрута.
Гарите по пътя варират значително: в Dauphin пътниците чакат пред историческа тухлена гара, построена през 1912 г., но във Wabowden един единствен жълт знак, закован на стълб близо до релсата, който гласи „Muster Point“, предупреждава пътниците за спирката.
За жителите на по-малките общности по маршрута влакът осигурява единствената връзка с други части на Манитоба.
В Томпсън пътниците са по-добре свързани - и нахранени
Мнозина се возят на влак всяка седмица, пътувайки до и от Томпсън. С около 13 600 жители, това е най-голямата общност, в която влакът спира, освен Уинипег, с удобства като големи магазини и ресторанти.
Томпсън - точно по средата между Чърчил и Уинипег - е мястото, където много жители на Чърчил свършват пътуването с влак.
Жителите казаха, че често държат коли в Томпсън, хващат влака там и след това карат до Уинипег. Те могат да спестят 17 часа от пътуването по този начин, казаха те.
Всички с изключение на две дузини пътници слязоха в Томпсън, най-близката по-голяма общност, свързана с останалата част на Манитоба по шосе.
Общностите на първите нации се редят по маршрута
След като напусне Томпсън, влакът се отправя към отдалечени общности на първи нации от двете страни на маршрута.
И въпреки че пътуването е кратко по отношение на разстоянието, отнема часове с влак, като много пътници прекарват времето си в игра на карти и чат помежду си във вагон-ресторанта.
Град Пас, една от най-дългите спирки по маршрута, включва бар точно до гарата. Но портиерът на влака предупреди пътниците да не го правят, като каза, че е доста грубо заведение. Тя знае, защото е била там.
В Thicket Portage, население около 150, жителите се събират, за да посрещнат превоза си обратно до града на спирката, малка дървена барака близо до релсите. Тук те разтоварват багажа си и други стоки, храна, памперси и други основни неща.
Влакът също се впусна в друга зона в източен Саскачеван и сладкия център на Канора, който странно не беше в разписанието на влаковете за спирки.
Докато влакът тръгва по-на юг, пейзажът се променя, северната гора отстъпва място на ниви с култури и добитък, докато маршрутът наближава Уинипег в южна Манитоба.
И накрая, след 49 часа, влакът спира в Уинипег.
Този поглед към красивата монотонност на огромни участъци от недокоснати дървета и жълтокафява тундра е пътуване за цял живот, което - поне за някои пътници - изглежда продължи толкова дълго.
Още по темата:
Най-добрите европейски градове за пътуващи с ограничен бюджет
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.04 | ▲0.69% |
USDJPY | 156.42 | ▼0.76% |
GBPUSD | 1.26 | ▲0.63% |
USDCHF | 0.89 | ▼0.63% |
USDCAD | 1.44 | ▼0.16% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 43 313.00 | ▲1.27% |
S&P 500 | 5 998.12 | ▲1.08% |
Nasdaq 100 | 21 556.90 | ▲0.86% |
DAX 30 | 20 051.90 | ▼0.49% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 97 128.10 | ▼0.11% |
Ethereum | 3 383.50 | ▲1.40% |
Ripple | 2.27 | ▲1.44% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 69.56 | ▲0.53% |
Петрол - брент | 72.62 | ▲0.50% |
Злато | 2 623.56 | ▲1.19% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 533.12 | ▲0.07% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 108.98 | ▲0.26% |
Germany Bund 10 Year | 134.04 | ▲0.09% |
UK Long Gilt Future | 92.95 | ▲0.79% |