Снимка: iStock
Камбаните в Маранело бият и това не е заради победа в състезанието на Ferrari: Нова хиперкола Ferrari е на път. Ferrari (RACE) представи F80, първата си хиперкола от 11 години, по-рано вчера, следвайки стъпките на LaFerrari, пуснат през 2013 г., и Enzo, F50 и F40 преди това.
F80 съчетава аеродинамика, получена от състезания (и разбира се врати, подобни на ножици) с хибридно задвижване, което съчетава V6 турбо двигател и три електрически мотора. Автомобилът може да се похвали с почти 1200 к.с., когато високооборотният V6 се съчетае с хибридното електрическо задвижване, което го прави най-мощното Ferrari досега.
Ferrari заяви, че ще направи само 799 екземпляра от F80, а колите ще започнат от впечатляващите 3,6 милиона евро, или 3,9 милиона долара.
Акциите на Ferrari се повишиха вчера след новината за F80. Математическите изчисления показват, че общите продажби на автомобила могат да добавят 3,2 милиарда долара към горната линия на Ferrari през производствения цикъл на F80.
„Дори с по-високия производствен номер на F80 от 799, той все още ще бъде невероятно труден за придобиване, тъй като всички те вече са договорени. Рядкостта винаги движи търсенето и стойността и като най-новата ореол кола на Ferrari, F80 не е изключение“, каза Итън Гибсън от RM Sotheby’s, аукционер за автомобили от висок клас, пред Yahoo Finance.
Ferrari каза, че задвижването е базирано на „най-добрия израз на технологията в моторните спортове“, в този случай хибридните V6 двигатели, които задвижват както автомобилите на отбора Ferrari F1, така и неговите състезателни автомобили на Световния шампионат за издръжливост на Льо Ман (които се наричат „Хиперколи на Льо Ман“).
Активно задно крило, аеро елементи отдолу и дори „преден триплан“ и вдъхновен от Формула 1 „S-Duct“ се комбинират.
Ако аеродинамичните ефекти като активна аеродинамика и мощен хибриден задвижващ механизъм звучат познато, това е защото току-що обявената хиперкола W1 на McLaren използва подобна формула, както и P1 на McLaren преди това. Дори побеждаващият света Ferrari LaFerrari използва мека хибридна система.
И докато Ferrari има правилния външен вид и задвижване, липсва му един голям детайл - има V6 двигател, докато LaFerrari имаше звучен 12-цилиндров двигател. Дори McLaren W1 има V8.
Ще има ли това значение за феновете на Ferrari и масивния вторичен пазар на хиперавтомобили през следващите години? Гибсън не мисли така.
„Ореолните автомобили на Ferrari естествено напреднаха в използването на технологията на Формула 1“, каза Гибсън. „Не мисля, че преминаването от V12 към хибриден V6 ще повлияе на продажбите по някакъв начин. Това продължава традицията на Ferrari за включване на авангардна F1 технология, която вярвам, че е централна за ДНК на марката.“
Гибсън добави, че привлекателността на F80 на Ferrari може да надхвърли традиционните фенове на италианските спортни автомобили.
„F80 е предопределен да се превърне в един от най-добрите колекционерски екземпляри в автомобилния свят – и дори отвъд него, тъй като виждаме, че неавтомобилните колекционери все повече се интересуват от най-добрите автомобили като произведения на изкуството.“
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.05 | ▼0.56% |
USDJPY | 154.44 | ▼0.55% |
GBPUSD | 1.26 | ▼0.43% |
USDCHF | 0.89 | ▲0.26% |
USDCAD | 1.40 | ▼0.10% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 079.00 | ▲1.20% |
S&P 500 | 5 971.50 | ▲0.53% |
Nasdaq 100 | 20 821.90 | ▲0.34% |
DAX 30 | 19 234.10 | ▲0.47% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 97 847.80 | ▲3.70% |
Ethereum | 3 341.99 | ▲8.77% |
Ripple | 1.12 | ▲1.37% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 69.54 | ▲0.72% |
Петрол - брент | 73.21 | ▲0.67% |
Злато | 2 671.36 | ▲0.74% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 550.62 | ▼0.28% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 109.62 | ▼0.01% |
Germany Bund 10 Year | 134.00 | ▲1.58% |
UK Long Gilt Future | 94.09 | ▲0.34% |