Снимка: Istock
Най-голямата китайска компания за електронна търговия Alibaba Group заяви, че е регистрирала "стабилен ръст" на продажбите и "рекорден брой" купувачи през тазгодишния период на разпродажби в "Деня на необвързаните", едноседмично събитие, което приключи в полунощ в понеделник.
Фирмата не публикува общи приходи от продажби за периода, но каза, че 45 марки - включително Apple, Haier, Midea и Xiaomi - всяка е надхвърлила 1 милиард юана (138,62 милиона долара) в брутна мърчандайзинг стойност (GMV), често използвано измерване за онлайн продажби.
JD.com, втората по големина компания за електронна търговия в Китай, не разкри информация за продажбите, но отчете повече от 20% годишно увеличение на купувачите по време на събитието.
Доставчикът на данни Syntun изчисли, че продажбите в основните платформи за електронна търговия са се увеличили с 26,6% до 1,44 трилиона юана през събитието на Деня на необвързаните, което е с 10 дни по-дълго от миналата година.
Първоначално 24-часово събитие за онлайн пазаруване, провеждано на 11 ноември всяка година в Китай, фестивалът за Деня на необвързаните - намигване към цифрите в датата - се разшири до седмици на промоции в основните платформи за електронна търговия в страната и във физическите магазини в страната. Тазгодишният фестивал, който стартира на 14 октомври, е най-дългото издание досега.
Очакванията за ръст на продажбите за фестивала, който се разглежда като показател за доверието на потребителите, бяха потиснати тази година, тъй като доверието във втората по големина икономика в света остава ниско в резултат на продължителната криза на имотите и макроикономическото забавяне.
Големите отстъпки се превърнаха в обичайна характеристика на онлайн пазаруването в Китай след пандемията COVID-19, тъй като нарастващите платформи, фокусирани върху отстъпките, като Pinduoduo на PDD Holdings и Douyin на ByteDance – китайската версия на TikTok – грабват пазарен дял.
Платформи като Alibaba и JD.com субсидират допълнителни купони за отстъпка през деня на необвързаните - например 50 юана обратно за покупки от 300 юана - което според някои анализатори е допринесло за по-високи нива на възвръщаемост, като потребителите купуват повече, за да отключат допълнителни отстъпки, само за да анулират незабавно части от поръчката след покупка.
„Ние сме в пика на намаляване на потреблението. Хората са толкова дълбоко в мисленето си за отстъпки и чувстват необходимостта да спестят всеки юан, който могат“, каза Ялинг Джианг, основател на изследователската и стратегическа консултантска компания ApertureChina.
Големи съобщения за стимули от централното правителство на Китай, които стимулираха китайските фондови пазари в навечерието на Деня на необвързаните, не бяха основен фактор за потребителските разходи за периода, според Джейкъб Кук, главен изпълнителен директор на консултантската компания за електронна търговия WPIC Marketing + Technologies.
Големите китайски платформи за електронна търговия, които някога разкриваха годишните си резултати за Деня на необвързаните сред много фанфари на гала събития, организирани от знаменитости, бяха много по-скромни през последните години и не публикуваха общи данни за GMV от 2022 г.
Тази година по-големите домакински уреди се представиха по-добре от миналата година, като се възползваха от национална схема за субсидия за обмен на стоки от 150 милиарда юана, обявена през юли, за да помогне за увеличаване на потреблението.
Според JD.com, бързо развиващите се категории за дома и уредите включват енергийно ефективни климатици, прахосмукачки роботи и интелигентни тоалетни.
Друг потребителски сектор, който отбелязва неочакван ръст, са колекционерските играчки и хобита, категория, която включва аниме, комикси и свързани с игри стоки, популярни сред младите хора в Китай.
Според данни на Alibaba, дизайнерски и колекционерски марки играчки, включително MiHoYo, Pop Mart, Paperpresented и Jellycat, надхвърлят 100 милиона юана в GMV.
*Материалът е с аналитичен характер и не е съвет за покупка или продажба на активи на финансовите пазари.
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.06 | ▼0.02% |
USDJPY | 154.78 | ▲0.08% |
GBPUSD | 1.27 | ▲0.02% |
USDCHF | 0.88 | ▲0.04% |
USDCAD | 1.40 | ▲0.04% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 039.10 | ▼0.04% |
S&P 500 | 6 005.12 | ▼0.05% |
Nasdaq 100 | 21 146.60 | ▼0.06% |
DAX 30 | 19 145.20 | ▼1.75% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 88 371.90 | ▲0.51% |
Ethereum | 3 262.52 | ▲0.55% |
Ripple | 0.72 | ▲1.84% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 67.89 | ▼0.03% |
Петрол - брент | 71.76 | ▼0.17% |
Злато | 2 599.58 | ▲0.03% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 551.88 | ▼2.28% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 109.47 | ▲0.06% |
Germany Bund 10 Year | 131.78 | ▼0.48% |
UK Long Gilt Future | 93.34 | ▼1.00% |