Най-скъпата марка сред автомобилните производители е на Toyota, сочи класацията на BrandZ Top 100 за стойността на търговските марки в света, съобщи агенция Speed Press. Японският производител оглавява класацията седма поредна година, като е постигнал увеличение с 21% до 29,6 млрд. долара. Марката Toyota продължава да води по съотношение качество - цена, а и неизменно е лидер в хибридната сфера.
Зад японците е BMW, а на най-голям скок се радва Ford, изпреварвайки Volkswagen и Nissan в челната петица. При Ford скокът е с цели 56% спрямо 2013 г. до 11,8 милиарда долара.
По-скромно е увеличението при BMW - 7% до 25,7 милиарда долара. На трето място в класацията е Mercedes-Benz с ръст от 20% и 21,5 милиарда долара, под номер четири е Honda (14% и 14,1 милиарда USD).
От германските марки най-голям е ръстът отчита Audi - с 27% до 7,1 милиарда долара.