Налице е изненадващо силно подобрение през февруари на потребителското доверие във Франция. Това показва проучване на френската статистика Insee, съобщават от БНР.
Индексът на потребителското доверие във втората по сила икономика от еврозоната се повиши до 92 пункта от 90 пункта през януари и при прогноза за по-скромно подобрение до 91 пункта. Въпреки че индексът, измерващ оценката на френските домакинства за икономическото развитие на страната, достигна през февруари най-високо ниво от май 2012-а година насам, той все още остава под неговото осреднено дългосрочно ниво от 100 пункта.
Индексът, измерващ мнението на френските домакинства относно тяхното бъдещо финансово състояние, се повиши до -15 пункта от -17 пункта през януари, докато индексът, измерващ оценката на потребителите за тяхната бъдеща способност за спестовност, се стабилизира на ниво от -5 пункта.
Индексът, определящ склонността на французите да осъществят големи покупки скочи през февруари до -15 пункта от -18 пункта, достигайки най-високо ниво от октомври 2007-а година, посочва Insee.