През месец март потребителското доверие във Франция се подобри до най-високо ниво от края на 2010-а година, показва проучване на френската статистика Insee.
Индексът на потребителското доверие във втората по сила икономика от еврозоната се повиши до 93 пункта от 92 пункта през февруари, съвпадайки с прогнозата на финансовите пазари, съобщават от БНР. Въпреки че индексът, измерващ оценката на френските домакинства за икономическото развитие на страната, достигна през март най-високо ниво от ноември 2010-а година насам, той все още остава под неговото осреднено дългосрочно ниво от 100 пункта.
Индексът, измерващ мнението на френските домакинства относно тяхното бъдещо финансово състояние, стабилизира на февруарското ниво от -14 пункта, докато индексът, измерващ оценката на потребителите за тяхната бъдеща способност за спестовност, се подобри през март до 0 пункта от -4 пункта през предходния месец.
Индексът, определящ оценката на французите за техния стандарт на живот в бъдеще се подобри до -35 пункта от -37 пункта, бележейки повишение за пет пореден месец.
Проучването на Insee също така показва, че по-малко домакинства във Франция очакват повишение на нивото на безработица, като този индекс се понижи през март с цели 13 пункта до ниво от 45 пункта, достигайки най-ниска стойност от май 2012-а година.