Потребителското доверие в САЩ се влоши през март, но по-слабо от очакваното. Това показват окончателни резултати от проучване на агенция Reuters и Университета на Мичиган, цитирани от БНР.
Индексът, измерващ американското потребителско доверие, се понижи през март до 93,0 пункта от 95,4 пункта през февруари, но понижението е по-слабо спрямо предварителен индекс на ниво от 91,2 пункта. Въпреки това понижение, индексът на потребителско доверие все още е близо до неговия 10-годишен връх от 98,1 пункта, достигнат през първия месец на годината.
Според американските потребители индексът на текущите икономически условия в края на настоящия месец се понижи до 105,0 пункта от 106,9 пункта през предходния месец и при доста по-слаб предварителен индекс на ниво от 103,0 пункта.
В същото време има слабо влошаване до 85,3 от 88,0 пункта и на индекса, измерващ бъдещите потребителски очаквания за американската икономика, но при предварителни данни за спад на индекса до 83,7 пункта.
Едногодишните инфлационни очаквания на американците в края на март се повишиха до 3,0% от 2,8% през февруари, достигайки най-високо ниво от септември 2014 г., докато очакванията на потребителите за инфлацията в следващите пет до десет години се повишиха до 2,8% от 2,7% през предходния месец.