Безработицата в Германия се понижи през март до ново рекордно дъно от 6,4%, съобщи БНР. Трудовата заетост регистрира поредно подобрение, което е сигнал за по-нататъшно повишение на потребителското доверие и на разходите на домакинствата във водещата европейска икономика и знак, че вътрешното потребление ще остане основен двигател за немския икономически растеж.
Безработицата в Германия се понижи на сезонно-коригирана база през третия месец на годината до рекордно дъно от 6,4% при прогноза за стабилизиране на февруарското ниво от 6,5 процентни пункта, като броят на безработните се понижи до 2,798 милиона от 2,812 милиона през предходния месец.
На сезонно некоригирана база общият брой на безработните германци се понижи през март до 2,932 милиона от 3,017 милиона през февруари, като нивото на безработица (на сезонно некоригирана база) се понижи до 6,8% от 6,9% през предходния месец.
Молбите за помощи при безработица през март се понижиха с 15 хиляди броя при прогноза за свиване с 12 хиляди и след техен спад с 20 хиляди през февруари, показват днешните данни на германската Агенция за пазара на труда.
Солидният пазар на труда в комбинация с евтините енергийни цени, рекордно ниските лихви и повишаващото се заплащане на труда вероятно ще продължат да подкрепят и през следващите месеци потребителското доверие и домакинските разходи във водещата икономика на еврозоната. Оповестеното през миналата седмица последно проучване на института GfK показа, че потребителските нагласи в Германия за април са нараснали до 13 и 1/2-годишен връх.