Индексът на потребителското доверие в САЩ, определян от компанията Conference Board, се повиши през март изненадващо рязко до 101,3 пункта от 98,9 пункта през февруари (възходяща ревизия от 96,4 пункта) и при прогноза за понижение до 96,0 пункта, съобщи БНР.
Индексът на бъдещите потребителски очаквания за икономическата активност през следващите шест месеца скочи с 6 пункта до 96,0 от 90,0 пункта през февруари (възходяща ревизия от 87,2 пункта), докато индексът, определящ текущата оценка на американските потребители за икономическите условия в страната, се понижи през март до 109,1 от 112,1 пункта през предходния месец (възходяща ревизия от 110,2 пункта). Това представлява второто най-високо ниво на потребителското доверие от август 2007 г. насам, след като през януари индексът удари близо 8-годишен връх от 103,8 пункта.
Индексът на компанията Conference Board, отчитащ нивото на "трудно" намиране на работа в САЩ, се повиши през март до 25,4 пункта от 25,1 пункта през февруари (низходяща ревизия от 26,2 пункта), но въпреки това американските потребители остават оптимистично настроени относно пазара на труда във водещата световна икономика.
Едногодишните потребителски инфлационни очаквания се повишиха до ниво от 5,2% от 5,0% през втория месец на годината.