Изследване, проведено от WDR, NDR и Süddeutsche Zeitung, показва, че пилотите на ирландската нискобюджетна авиокомпания Ryanair не са наети на постоянен трудов договор, а трябва да летят като самостоятелни предприемачи, съобщава онлайн изданието на немския вестник „Zeit".
Те са наети от агенции за подбор на персонал, съгласно договори за ООД на ирландското законодателство. Формално пилотът работи независимо от авиокомпанията и управлява своя собствена фирма. Като тази фирма съществува само като пощенска кутия в Ирландия.
Германските прокурори смятат, че това не е валидно за немските пилоти. От прокуратурата в Кобленц заявяват, че благодарение на съответните регламенти на Европейския съюз този персонал на самолетите трябва да бъде предмет на германско разследване, а не на британско или ирландско законодателство за социално осигуряване. Освен това, германското законодателство се прилага, ако пилотите са били на разположение на локациите за германските авиолинии. От Ryanair отричат това и цитират изпълнението на договорите си съгласно законодателството на ЕС.
Пилотите, които са били наемани да работят за Ryanair с проблемни договори докладват за лошите условия на труд. „Човек не само, че трябва да се осигурява самостоятелно за застраховка в случай на увреждане, но и не знае колко летателни часове получава месечно", обясняват пилотите. Освен всичко останало не се заплаща и хонорар в случай на болест. „Заплаща се само, ако пилотът лети", казва Ерик Фенглер, който е работил за Ryanair. Той твърди, че пилотите получават списък и ако не могат да го изпълнят по някаква причина, например ако са болни, не получават заплащане за летателни часове. "Затова три пъти премисляме преди да докладваме че сме болни или не", казва Фенглер.
Според проучване на университета в Гент за Ryanair летят около 3000 пилоти. Повече от половината обаче нямат договори за пряка заетост с Ryanair. Вместо това те са наети чрез посреднически агенции за подбор на персонал като Brookfield например. Агенцията според нейния интернет сайт работи и за други авиокомпании.
През тази седмица бяха публикувани и финансовите резултати на Ryanair за 2014 г. Авиокомпанията реализира печалба от 867 милиона евро, почти две трети повече отколкото година по-рано. Перспективите са добри, като излишъкът се очаква да нарасне през текущата година до 970 милиона. На представянето на годишния баланс, Майкъл Хики -представител на борда на авиокомпанията заяви, че разходите на Ryanair са далеч по-ниски в сравнение с целия сектор на нискобюджетните авиокомпании.
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.04 | ▲0.07% |
USDJPY | 157.89 | ▲0.10% |
GBPUSD | 1.26 | ▲0.45% |
USDCHF | 0.90 | ▲0.43% |
USDCAD | 1.44 | ▲0.08% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 43 343.80 | ▼0.84% |
S&P 500 | 6 026.20 | ▼1.13% |
Nasdaq 100 | 21 698.10 | ▼1.39% |
DAX 30 | 20 109.50 | ▲0.17% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 94 332.40 | ▲0.18% |
Ethereum | 3 338.66 | ▲0.31% |
Ripple | 2.17 | ▲1.13% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 70.24 | ▲0.80% |
Петрол - брент | 73.42 | ▲0.75% |
Злато | 2 622.01 | ▼0.39% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 546.08 | ▲1.14% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 108.38 | ▼0.24% |
Germany Bund 10 Year | 132.81 | ▼0.66% |
UK Long Gilt Future | 91.70 | ▼0.46% |