Продажбите на дребно в Германия се повишиха през април с 1,7% на месечна база при очаквания за подобрение с 1,0% и след понижение с 1,4% през предходния месец, показват днешни данни на германската федерална статистика Destatis, цитирани от БНР.
Това представлява първо повишение в търговията на дребно след два поредни месеца на влошаване. На годишна база обаче продажбите на дребно във водещата икономика на еврозоната нараснаха скромно с 1,0% (спрямо април 2014-а година) при прогноза за повишение с 2,5% след техен ръст с 3,5% през март (възходяща ревизия от предишна оценка за повишение с 3,2%). За първите четири месеца на годината продажбите на дребно в Германия нараснаха с 3,1% спрямо същия период на 2014-а година, отбелязва немската статистика.
Днешните смесени до по-силни данни са факт след неотдавнашно солидно проучвания за потребителското доверие в Германия. Оповестеното по-рано през седмицата проучване на института GfK отбеляза по-нататъшно подобрение на потребителските нагласи за юни до близо 14-годишен връх от 10,2 пункта благодарение на здрав ръст на склонността на германците да харчат, като този индикатор нарасна през май с цели 4,3 пункта до 62,6 пункта, доближавайки неговия исторически връх от 64,4 пункта, достигнат през октомври 2006 година - точно преди вдигането на данък добавена стойност (ДДС) в Германия.
Вътрешното потребление в Германия продължава да бъде подкрепено от слабото евро и все още доста ниските енергийни цени. Рекордно ниските лихвени нива и инфлация, повишаващото се заплащане на труда и рекордната заетост също допринасят за продължаващото повишение на потребителския оптимизъм.