Днешни данни на германската федерална статистика Destatis показват, че продажбите на дребно в Германия се понижават изненадващо рязко през юни спрямо предходния месец, но в същото време регистрират солиден ръст на годишна база.
Продажбите на дребно се понижиха през юни с цели 2,3% на месечна база при прогноза за повишение с 0,3% и след подобрение с 0,4% през май (слаба низходяща ревизия от скок с 0,5%). Това представлява първо понижение на търговията на дребно от три месеца насам.
Според Destatis солидното понижение на продажбите на дребно през юни вероятно се дължи на факта, че всяка година около 17% от общо 24 хиляди компании, включени в месечните калкулации на тези данни се заменят от други фирми от областта търговия на дребно.
На годишна база обаче продажбите на дребно във водещата икономика на еврозоната нараснаха с 5,1% (спрямо юни 2014-а) при прогноза за скок с 4,0% и след понижение с 1,0% през предходния месец (низходяща ревизия от спад с 0,4%). Немската статистика отбеляза, че през юни тази година е имало с два работни дни повече, отколкото през юни 2014-а година, което предполага, че и данните за продажбите на дребно на годишна база са в известна степен "изкривени".
За първите шест месеца на годината продажбите на дребно в Германия нараснаха с 2,5% спрямо същия период на 2014 година, отбелязва немската статистика.
Индексът на продажбите на дребно, известен като "реални продажби на дребно", е основно мерило за потребителските разходи, измервайки промяната в общата стойност на инфлационно-коригираните продажби при търговията на дребно, без автомобили и продажбите в бензиностанции.
Днешните смесени данни сякаш потвърждават, че потребителите във водещата европейска икономика вероятно ще продължават да оказват активен принос за икономическия растеж на Германия в началото на второто полугодие.
По-рано тази седмица проучване на института GfK отчете стабилизация на потребителските нагласи в Германия за август на юлското ниво и малко под 14-годишния връх, достигнат през юни.