Още от средата на 90-те години се работи върху оптимизирането на проекта за пренос на вода от река Яндзъ до по-малко плодородния Северен Китай
Пингтанг Радиотелескоп (Китай). В китайската провинция Гуейджоу от 2011 година до сега се създава един от най-големите телескопи в света, който се намира в естествена карстова депресия. Плановете на инженерите са, че телескопът ще бъде завършен по-късна тази година. Основният рефлектор на телескопа е снабден с активна повърхност и има диаметър 500 метра. За да се направи използването на телескопа за астрономически цели най-ефективно ще трябва да се преселят над 9000 жители на областта. По този начин би трябвало да се елиминират електромагнитните смущения. Според доклада на FAST-обсерваторията по проекта са ангажирани 87 служители. Разходите по проекта се изчисляват на приблизително 166 милиона евро.
Готхард-базовтунел (Швейцария и Италия). С дължина от 57 км., новият Готхард тунел е най-дългият железопътен тунел в света. От откриването си през юни 2016 г., новият тунел спестява поне 30 минути за връзката между Швейцария и Италия спрямо предходната година. Времето за пътуване с влак е нормално под 20 минути. Разходите по проекта се равняват на 11 милиарда евро.
Подводен тунел Мармарай (Турция). Властите на 15-милионния мегаполис Истанбул инвестират във все по-нарастващата нужда от пътища в града. Един от инфраструктурните проекти е Мармарай, който представлява железопътен тънел бод Босфора. Тунелъ свързва европейската с азиатската част на Истанбул. Строителството на тунела стартира през 2004 година, като все още не е завършен. Разходите по този турски инфраструктурен проект се оценяват на общо 200 милиарда евро.
Мост Джухай-Макао (Китай). 5 милиарда евро ще струва изграждането на 50 километровия мост Джухай-Макао, според властите на Хонг Конг. Мостът представлява само една част от гиганстски инфраструктурен проект, който след приключването си трябва да представлява верига от пътища, железопътни линии, тунели и други мостове, които да свързват трите града Джухай, Макао и Хонг Конг, които да се свържат към делтата на Перлената река.
Разширеният Панамски канал (Панама). След 9 години на строителство, най-после разширеният Панамски канал бр открит на 26 юни 2016 г. Той отговаря на променените условия в световната търговия. Чрез разширяването си през Панамския канал вече могат да преминават големи контейнерни товари, както и превозвачи на втечнен природен газ. Разходите по проекта за разширяването на канала са почти 5 милиарда евро, като по проекта са работили и 40 000 работници, което го прави и един от най-скъпите строителни проекти в света.
Железопътен проект на държавната жп компания Crossrail (Англия). В Лондон е планирано да се разшири съществуващата подземна железопътна мрежа. Проектът е на стойност 22 милиарда долара и трябва да бъде приключен през 2019 година. Така наречената „Линия Елизабет" ще се експлоатира между Шефийлд на изток и Ридинг на запад, което представлява маршрутна мрежа с дължина от 118 км и 37 спирки. Една от целите на проекта е да съкрати времето за пътуване от Лондон до летището Хийтроу.
Метро в Рияд (Саудитска Арабия). Въпреки, че столицата на Саудитска Арабия е важна „спирка" при пътуване в арабския свят, мегаполисът в момента не разполага с обществен транспорт с голям капацитет. Планирано е това да се промени в следващите години и през 2019 година Рияд да разполага с метро, което да облекчи вече съществуващия надземен транспорт. Общото разстояние на метрото ще бъде 176 километра като ще обхваща 6 метро линии, които ще се срещат, а спирките ще бъдат 85 на брой. През 2013 година бе обявена и цената на този проект и тя е около 17 милиарда евро.
Каспийски острови (Азербайджан). Особено амбициозен инфраструктурен проект се разработва в средата на морето, южно от Баку. Целта е да бъде построен изкуствен архипелаг, наречен „каспийски острови". По план на „каспийски острови" ще бъдат настанени 1 милион души. Планът по проекта вече е в ход, защото фирми от цял свят са ангажирани с него, а завършването му се очаква през 2035 година. Сред страните участващи в проекта са Дубай, Великобритания и Холандия.
Сонгдо (Южна Корея). Проектът в град Сонгдо предвижда многофункционални чип карти за жителите, камери, както и сложна градска мрежа. 36-те хиляди жители, живеещи в бизнес района на Сонгдо за засегнати от постоянната употреба с данни. Ето защо в бъдеще се цели оптимизиране на процеса с цел по-ефективно захранване и икономия на ресурси. Разходите, които са планирани за този „Град на бъдещето", разположен между агломерациите Шанхай, Токио и Хонг Конг се равняват на 31 милиарда евро.
Проект за пренос на вода Юг-Север (Китай). Още от средата на 90-те години се работи върху оптимизирането на проекта за пренос на вода от река Яндзъ до по-малко плодородния Северен Китай. По 3 маршрута достигат по 45 милиарда кубически метра вода на година, за да бъдат отклонени е трите най-големи реки на север. Прогнозната стойност на този проект е 56 милиарда евро. За осъществяване на проекта е било необходимо да напуснат родните си домове цели 330 000 души. Спорният Западен маршрут трябва да бъде завършен до 2050 година.
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.05 | ▲0.38% |
USDJPY | 153.09 | ▼0.82% |
GBPUSD | 1.26 | ▲0.27% |
USDCHF | 0.89 | ▼0.24% |
USDCAD | 1.41 | ▼0.27% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 960.80 | ▲0.54% |
S&P 500 | 6 040.38 | ▲0.80% |
Nasdaq 100 | 21 001.00 | ▲0.82% |
DAX 30 | 19 366.40 | ▼0.34% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 92 066.20 | ▼1.06% |
Ethereum | 3 334.31 | ▼2.25% |
Ripple | 1.41 | ▼0.27% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 68.98 | ▲0.50% |
Петрол - брент | 72.46 | ▼0.07% |
Злато | 2 633.02 | ▲0.87% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 538.64 | ▲0.69% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 110.30 | ▼0.05% |
Germany Bund 10 Year | 135.43 | ▲0.18% |
UK Long Gilt Future | 95.10 | ▲0.14% |