Индексът на доверието на потребителите във Великобритания, определян от компанията за пазарни изследвания GfK UK Ltd., нарасна през декември с 1 пункт до ниво от -7 пункта, след като месец по-рано се срина с 5 пункта до -8 пункта.
„Британските потребители остават сравнително уверени за тяхното лични финансово състояние, но тяхното доверие в общата икономическа ситуация се срина с оглед на несигурност за бъдещето развитие както у нас, така и в чужбина", отбеляза Джон Стейтън от института GfK.
„Гледайки напред към 2017 годна на фона на предстоящите преговори за Брекзит, спадът в стойността на британската лира и перспективата за по-висока инфлация, отразяващи се на покупателната способност, ние прогнозираме, че потребителското доверие ще бъде подложено на сериозен тест и стрес през идващата година", каза още Стейтън.