Индексът на института GfK, определящ бъдещите потребителски нагласи в Германия за януари 2017 година, нарасна до 9,9 пункта от 9,8 пункта през текущия месец.
"Потребителите изглеждат напълно имунизирани от серия рискове фактори като изхода от президентските избори в САЩ, Брекзит, изострената финансова криза в Италия след проваления референдум за конституционни промени и последвалата оставка на премиера Матео Ренци, както и постоянното високо ниво на терористична заплаха. Потребителите изглежда смятат, че солидният трудов пазар пазара играе решаваща роля при техните решения дали да правят покупки", отбеляза базирания в Нюрнберг институт GfK.
Отделните важни подиндекси на института, определящи настройката на потребителите в Германия през декември, бележат разнопосочно движение.
През декември индексът на икономическите очаквания на немските потребители нарасна за трети пореден месец, достигайки 16,4 пункта, спрямо 15,3 пункта през ноември, тъй като потребителите не очакват резултатите от президентските избори в САЩ да окажат каквото и да е влияние върху икономиката на Германия през следващите няколко месеца.