Ледерът Чанги - международното летище на Сингапур, запазва първото място за пета поредна година
Препоръчани са били повече 550 летища в света, а анкетираните е трябвало да ги оценят по 39 показателя, свързани с предоставените услуги и работата на персонала и други. Сред показателите са комфорт, ползването на езици от персонала, дори разположението и чистота на тоалетните.
10-то място е за порта на Франкфурт, който в миналогодишната класация е заемал 12-о място. Най-голямото германско летище за пръв път започва да прилага автоматична система за сортиране на багажа. Портът има 4 писти за излитане и кацане, като една от тях е асфалтирана, а другите три са с бетонно покритие. Има два големи терминала и трети - по-малък за VIP пътници. От първия до втория терминал пътниците може да се придвижват с еднорелсови влакчета Skyline и или с безплатни автобуси-шатъл, които тръгват на всеки 10 минути в двете посоки.
9-то място е за лондонското летище „Хийтроу", което в миналогодишната класация е било на 8-мо място. Има 5 пътнически терминала и един товарен, които обслужват общо над 45 милиона пътници годишно. Последният пети терминал е открит на 14 март 2008 година. Във всеки терминал има стаи за молитва на различните вероизповедания, както и параклис Свети Георги, който се намира в подземен бункер в близост до старата контролна кула.
8-то място е за летище „Клотен" на Цюрих, Швейцария, което отстъпва едно място от предишната класация, и е едно от най-натоварените летища в Централна Европа. Има три писти за излитане и кацане, а управлението на въздушното движение се осъществява от навигационната компания Skyguide.
През 2003 г. приключи обновяването и разширяването на летищния комплекс, в рамките на който е построен нов пътнически терминал, изграден е нов паркинг и е пусната в експлоатация нова подземна железница за придвижване на пътниците между двата терминала.
7-то място е за японския международен порт "Чюбу", изграден на изкуствен остров, недалеч от град Токонама, и е едно от петте японски летища, изградени на изкуствени острови. В миналогодишната класация е заемал 6 място.
6-то място е за международното летище "Хамад" на катарската столица Доха и разполагащо с две писти за кацане и излитани на разстояние 2 км една от друга. Едната е дълга 4,9 км, където кацат едни от най-дългите самолети в света, а втората е с дължина 4,3 км. И тъй като портът се намира в пустинята, той е изграден като оазис с много водни съоръжения и тропически растения.
5-то място е за международното летище на Хонконг, което запазва мястото си от миналогодишната класация. Открито е през 1998 г. и бързо става важен регионален транспортен център, пътнически хъб и въздушна врата за континентален Китай, Източна и Югоизточна Азия. Въпреки относително кратката си история, летището многократно е печелило различни награди.
4-то място е за международното летище на Мюнхен, което е база за националната авиокомпания „Луфтханза". В тазгодишната класация отстъпва едно място и макар че е второто по-големина и обслужване на пътници летища в Германия, през последните няколко години изпреварва най-големия немски порт във Франкфурт.
3-то място е за най-голямото международно летище на Южна Корея "Инчеон", на 70 км от столицата Сеул, което отстъпва една позиция спрямо миналагодишната класация. По обслужени пътници, товари и полети „Инчеон" се конкурира с най-големите портове по света, и е главна летателна база националната авиокомпания Korean Air и многонационалната Asiana Airlines. По комфорт летището е постоянен лидер, тъй като разполага с много добре изградена и поддържана инфраструктура от заведения за хранене, СПА-центрове, хотелска част, казино, зимна градина и закрита площадка за голф.
2-то място е за токийското летище „Ханеда", което в миналогодишната класация е било на 4-то място. Заедно с другото международно летище „Нарита" обслужва огромната японска столица. В последните години разширява географията на международните полети, освен приоритетните многобройни линии до Сеул (Южна Корея), Шанхай (Китай) и Хонконг. Неотдавна японският парламент обяви, че планира да увеличи броят на международните полети, като и регионалните и чартърните линии, като ги съсредоточи в непиковите часове.
Ледерът „Чанги" - международното летище на Сингапур, запазва първото място за пета поредна година. След откриването си през 1981 г., портът бързо става пример за авиационната индустрия, получавайки над 280 награди. Политиката за развитие се основава на решението за поддържане на постоянно нарастващ пътнически трафик при най-високите стандарти на обслужване. В момента летището има два терминала, но в дългосрочен план е планирано разширяване на съществуващите и разкриване на трети терминал.
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.06 | ▲0.73% |
USDJPY | 151.11 | ▼1.19% |
GBPUSD | 1.27 | ▲0.84% |
USDCHF | 0.88 | ▼0.41% |
USDCAD | 1.40 | ▼0.18% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 823.50 | ▼0.36% |
S&P 500 | 6 014.16 | ▼0.44% |
Nasdaq 100 | 20 811.00 | ▼0.84% |
DAX 30 | 19 322.10 | ▼0.23% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 96 267.00 | ▲4.72% |
Ethereum | 3 676.54 | ▲10.58% |
Ripple | 1.48 | ▲5.80% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 68.78 | ▼0.15% |
Петрол - брент | 72.38 | ▼0.06% |
Злато | 2 635.98 | ▲0.16% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 549.08 | ▲1.97% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 110.60 | ▲0.29% |
Germany Bund 10 Year | 135.60 | ▲0.14% |
UK Long Gilt Future | 95.57 | ▲0.50% |