Индексът на GfK, определящ бъдещите потребителски нагласи в Германия за май, нарасна до 10,2 пункта от 9,8 пункта през април, показва последно проучване на немския институт GfK.
Институтът отбеляза, че всичките отделни важни подиндекси, които определят настройката на потребителите в Германия през април, също бележат солидно повишение спрямо предходния месец.
Индексът на икономическите очаквания на немските потребители нарасна рязко през април до двугодишен връх от 30,5 пункта спрямо 18,1 пункта месец по-рано.
Солиден ръст с 14,1 пункта до 57,5 пункта регистрира и индексът, измерващ очакванията на потребителите за техните доходи в бъдеще, докато индексът, оценяващ желанието на германските потребители за бъдещи големи по размер покупки, се повиши през април до 60,2 пункта от 55,5 пункта през миналия месец, достигайки най-високо ниво от май 2015 година.