Индексът на потребителското доверие в САЩ нарасна до 125,9 пункта през октомври от 120,6 пункта през септември, показва проучване на компанията Conference Board, цитирано от CNBC.
Това е най-високото ниво на индекса, определящ доверие на американците в икономиката на САЩ, от декември 2000 година насам.
Ръстът отразява подобрение както на потребителските оценки за текущите икономически условия, така и на оптимизма по отношение на краткосрочните перспективи.
Индексът, измерващ текущата оценка на американските потребители за икономическите условия в страната, скочи през октомври до 151,1 пункта от 146,9 пункта месец по-рано, докато индексът на бъдещите потребителски очаквания за икономическата активност през следващите шест месеца нарасна до 109,1 пункта от 103,0 пункта през септември.
"Оценката на американските потребители по отношение на настоящите условия се подобри благодарение на трудовият пазар, за който няма толкова благоприятна оценка от лятото на 2001 година насам", коментира Лин Франко, директор на проучването на Conference Board.