Индексът на потребителското доверие във Франция се повиши през ноември до 102 пункта от 100 пункта през октомври, показват данни на официалната френска статистика Insee.
Това представлява първо подобрение на потребителското доверие от юни насам.
Индексът, определящ оценката на френските потребители за тяхното финансово състояние през изминалите 12 месеца, се повиши през ноември до -19 пункта от -21 пункта през октомври, докато индексът за тяхното бъдещо финансово състояние (през следващите 12 месеца) нарасна до -11 пункта от -16, пункта през предходния месец.
В същото време и индексът, измерващ очакванията на френските домакинства за тяхната способност да спестяват през следващите 12 месеца, се подобри до -2 пункта от -9 пункта през октомври.
Индексът, определящ оценката на потребителите за стандарта им на живот през следващите 12 месеца, отчита повишение с 4 пункта до -18 пункта, докато индексът за стандарта на живот през изминалите 12 месеца се понижи слабо до -40 пункта от -39 пункта през предходния месец.
Индексът, измерващ опасенията на французите, свързани с безработицата в страната през следващите 12 месеца, отбеляза понижение през ноември до 5 пункта от 12 пункта през октомври.
Индексът, определящ оценката на френските домакинства за потребителските цени през изминалите 12 месеца отчита повишение до -45 от -49 пункта, докато индексът, измерващ очакванията за ценовото развитие през следващите 12 месеца се понижава до -29 пункта от -21 пункта през октомври.