Италианският футболен гранд – Ювентус, ще плати сумарно над 130 милиона долара за звездата на испанския „кралски клуб“ Реал Мадрид – Кристиано Роналдо. Договорът с португалеца е за срок от четири години.
И покупката, може да доведе до странни на пръв поглед действия – стачка в италианския производител на автомобили - Fiat Chrysler Automobiles NV.
Италианският производител на автомобили, чието лого на щатското му подразделение Jeep, е разположено на фланелките на Ювентус, споделят общ собственик с футболния клуб. И според работниците на автомобилната компания, посочената рекордна сума, би могла да се използва много по-ефективно от собствениците им.
Вижте още: Най-скъпото световно по футбол изразено в цифри
„Неприемливо е докато работещите в автомобилния производител правят големи икономически жертви, компанията да харчи стотици милиони евро за покупката на един играч“, смятат от профсъюза USB Lavoro Privato. От там са насрочили стачка в завода в Мелфи в Южна Италия за 15-ти юли и на 17-ти юли. „Ние всички сме работници на един собственик, но в подобен период на социални трудности, подобна разлика в отношението не бива да е приемлива. Компанията трябва да инвестира в това да направи автомобилите си по-добри за бъдещето на хиляди хора, отколкото само в един човек“, се казва още в изявлението.
Рекордната сума се плаща основно заради надеждите португалеца да поведе футболния клуб към финалите на UEFA Champions League, като медийната експозиция при тях се оценява на около 58.3 милиона долара, само за година според Ерик Смолууд, президент на Apex Marketing Group Inc.
Това би било сериозна възвръщаемост, на фона на платените 20 милиона долара от Fiat Chrysler, като спонсорство, според SportsPro.
Марката Jeep, която произвежда иконичния Jeep Wrangler, е „черешката на тортата“ в портфолиото от модели на Fiat Chrysler. Компанията прогнозира световни продажби в размер на 1.9 милиона автомобила през тази година, което е над два пъти повече, в сравнение с продадените преди пет години 730 000 броя.
Главният изпълнителен директор на италианската компания – Серджо Марчионе, цели да повиши обема на продадени автомобили с марката до 3.3 милиона броя до 2022-ра година. И Роналдо, може да е сериозна помощ за постигането на тази цел, особено за привличането на испано-говорящи потребители.
И Ювентус, и Fiat Chrysler са контролирани от италианската фамилия Анели. Тя е собственик на футболния клуб, вече повече от 90 години. Други спонсори на Ювентус отвъд автомобилния производител са още компании като Adidas, Allianz и Samsung, които също се очаква да се облагодетелстват от покупката на Роналдо.
Роналдо е отбелязал 451 гола в 438 мача, откакто се присъедини към Реал Мадрид, през далечната вече 2009-та година. Той помогна на клуба си да спечели четири титли в Шампионска лига и два пъти шампионата на Испания. Също така, Роналдо е и топ-реализатор в историята на Шампионската лика. През изминалата година португалецът заработи 61 милиона долара под формата на заплата и бонуси, както и 47 милиона долара от реклама, според данни на Forbes.
Акциите на Ювентус поскъпнаха с около 35%, откакто за пръв път се заговори за сделката по закупуване на Роналдо. И докато инвеститорите явно са във възторг, изглежда, че не всички са толкова доволни от рекордната сделка за покупката на португалската звезда.
Роналдо също така е изключително популярен и в социалните мрежи. Той има 74.5 милиона последователи в социалната мрежа Twitter, на фона на едва 6 милиона за Ювентус и под 1 милион за Jeep. В Instagram последователите на Роналдо са рекордните 134 милиона, на фона на 10 милиона за Ювентус.
Още по темата:
Най-скъпото световно по футбол изразено в цифри