Индексът на GfK, определящ потребителските нагласи в Германия за февруари 2019 година, се повиши до 10.8 пункта от 10.5 пункта през януари, показва проучване на немския институт GfK, цитирано от "Ройтерс".
Индексът на икономическите очаквания се понижи до 10.7 пункта през януари от 14.1 пункта в края на миналата година, отразявайки продължаващото забавяне на германската икономика. Това представлява влошаване на очакванията на потребителите за представянето на икономката на страната за четвърти пореден месец и най-ниското ниво на индекса от февруари 2017 година.
"Потребителите допускат, че икономиката на Германия ще продължи да губи инерция", посочи институтът GfK, посочвайки световният търговски конфликт и неясният процес на Brexit като проблеми, които намаляват оптимизма на германците по отношение на икономическото развитие на страната.
Въпреки поредното влошаването на икономическите очаквания потребителите са по-оптимистично настроени по отношение на бъдещите им доходи благодарение на растящата заетост и заплащане на труда. Индексът, оценяващ очакванията за потребителските доходи в бъдеще, се повиши през януари до 59.9 пункта от 53.8 пункта през декември.
Индексът, измерващ желанието на германските потребители за покупки на стоки с високи цени, нарасна през януари до 57.6 пункта от 53.1 пункта в края на 2018 година.
"Търговските спорове може да ескалират, а това ще бъде негативен знак за Германия. Ако това отново доведе до увеличаване на страховете на работниците от загуба на работни места, това ще има неблагоприятно въздействие върху потребителския климат, застрашавайки нашата прогноза", заяви Ролф Бюркл, анализатор от GfK.
Още по темата:
МВФ понижи прогнозата си за БВП на Германия за 2018 г. до 2,2%
Ръст на индустриалното производство в Германия през май
Безработицата в Германия се запази на ниво от 5,2% през юни