Почти три четвърти (72.6%) от интернет потребителите ще имат достъп до глобалната мрежа само чрез смартфоните си до 2025 г., което се равнява на близо 3.7 милиарда души.
Предвижда се достъпът до интернет през смартфон и компютри до 2025 г. да достигне над 1.3 милиарда, според доклад, публикуван в четвъртък от Световния център за изследвания в областта на рекламата (WARC), като се използват данни от GSMA за мобилния интернет. Шестдесет и девет милиона потребителя ще имат достъп до интернет само чрез компютър.
Според WARC около 2 милиарда души в момента имат достъп до интернет само чрез своя смартфон, което се равнява на 51% от потребителите на мобилни устройства, които възлизат общо на 3.9 милиарда.
По-голямата част от ръста в използването на смартфони ще дойде от Китай, Индия, Индонезия, Нигерия и Пакистан, но все още ще има около 2.4 милиарда души по света, които няма да притежават мобилен телефон през 2025-та година, се казва още в доклада.
Тези цифри сочат огромните възможности за бизнеса да продава продукти чрез мобилния интернет. Вече 101 милиарда долара са изхарчени само през мобилни приложения през изминалата година, според доклад на App Annie.
Китай отчита почти 40% от тези разходи онлайн, които включват платени изтегляния, покупки в приложения и абонаментни такси, като по-голямата част от парите са изразходвани за игри.
Технологията на пето поколение мобилни мрежи, или 5G, която ще започне да се пуска тази година, ще подобри скоростта на изтегляне, което означава, че видеоклипове и филми ще е много по-лесно и бързо да бъдат гледани на смартфон.
"Рекламодателите ще могат да достигнат до тази аудитория с висококачествена реклама в почти постоянна връзка с потребителите", се казва в доклада на WARC. На изложението за потребителска електроника в Лас Вегас по-рано този месец мобилните компании популяризираха своите 5G мрежи, които изпълнителният директор на Verizon Ханс Вестберг нарече "квантов скок" в сравнение с 4G възможностите.
Миналата седмица IBM и Vodafone обявиха партньорство, което има за цел да помогне на Европа да догони Китай и САЩ по отношение на 5G услугите.
Предвижда се компаниите да харчат повече за рекламиране на продуктите си чрез смартфони, отколкото по телевизията до края на 2019 г. - ако текущите темпове на растеж се запазят - в 12 страни, включително САЩ, Великобритания и Китай, според данните на WARC.
През 2018 г. компаниите са похарчили 137.9 млрд. долара за реклама чрез смартфон, което е еквивалентно на 35.36 щ.д. на потребител.
Рекламата чрез социални медии е най-популярният начин за достигане до потребителите в регионите на EMEA и APAC, които WARC изследва през март 2018 г., като видео рекламите са на второ място, последвани от мобилно търсене.
Времето, прекарано в интернет през смартфоните се очаква да изпревари това в глобалната мрежа пред компютрите през тази година. Хората се очаква да прекарат три часа и 22 минути на своя смартфон всеки ден тази година, биейки времето, прекарано онлайн през компютър, лаптоп или таблет за първи път, което се очаква да падне до три часа и 19 минути, с девет минути под това от 2018 година.
Но въпреки че хората вероятно ще прекарват повече време на своите телефони - ключово съображение за рекламодателите - блокирането на рекламите все още е проблем: 24% от хората в САЩ са използвали блокер на мобилния си телефон през първата половина на 2018 г., с подобни пропорции е Испания (24%), Великобритания, Италия и Германия (всички 21%).
Но търговците се очаква да направят всичко необходимо, за да се уверят, че техните мобилни приложения са в ред, тъй като повечето блокиращи реклами се извършват на уебсайтове, а не на приложенията.
Още по темата:
Най-опасното нещо при финансовите балони
Топ 10 на най-богатите милиардери в света
Къде е най-бърз интернетът?
Какво ни предлагат сравнителните портали в интернет?