Снимка: iStock
Очаква се днес Apple да повдигне завесата пред дълго очакваната си видео услуга, пише MarketWatch.
Компанията е изразходвала над 1 милиард долара през 2018 година за съдържание. Стратегията на Apple залага на големите имена и харесващите се на хората идеи повече, отколкото го прави Netflix.
Освен че се очаква да създава собствени шоу програми и филми, Apple преговаря и с HBO, Showtime и Starz, за да може да излъчва и тяхното премиум съдържание. Това вероятно ще бъде основният акцент на Apple, след като започне да осъществява видео плановете си. Най-вероятно потребителите ще могат да се абонират да гледат програмите на тези канали, без да напускат интерфейса на Apple, подобно на начина, по който работят Amazon Prime Video и Hulu.
Услугата най-вероятно ще бъде разширение на приложението за телевизия, което е представяно като най-лесния начин да се следи всичко, което се гледа.
Засега обаче все още не е ясна цената на услугата. Според слуховете Apple планира при пускането на услугата да предложи някои шоу програми безплатно за потребителите, които имат неговите мобилни устройства с последващ премиум абонамент. Няма да е изненадващо, ако абонаментът се комбинира с музикалните приложения на Apple, които сега струват 10 долара на месец.
Очаква се телевизионната услуга на Apple да бъде достъпна за всички мобилни устройства на компанията, както и за Windows и Android, които съответно имат iTunes и Apple мюзик приложения.
"Пазарът на смартфони няма да нараства много повече през следващите 5 години. Хората не сменят мобилните си устройства толкова често, колкото го правеха преди. Следователно Apple е в позиция, в която има нужда да увеличи бизнеса с абонаментни услуги", коментира анализаторът от консултантската компания Gartner VP Анете Цимерман.
Припомняме, че през миналата седмица Apple отново изпревари Microsoft по пазарна капитализация и си възвърна титлата "най-скъпата публична компания в света". Акциите на гиганта от Купертино се повишиха с близо до 4% в четвъртък, достигайки до пазарна капитализация от 916 млрд. долара - надхвърляйки пазарната капитализация от 908 млрд. долара на Microsoft.
Apple достигна пазарна капитализация от 1 трилион долара през август 2018 г., но оттогава тръгна надолу. Нетните приходи на Apple спаднаха с 5% до 84.3 млрд. долара през последното тримесечие, далеч от очакваните 89-90 млрд. долара. Резултатът е спад в оперативните приходи от 11%.
Слабите данни на Apple отразяват спад от 15% в продажбите на iPhone, тъй като общите приходи в Китай са спаднали с 27%, а оборотът от продажби в Япония и Европа също намалява.
Още по темата:
Apple ще представи три нови iPhon-а, включително и с 6.5-инчов дисплей
Apple губи втората си позиция по продажби на смартфони
Amazon или Apple - кой ще спечели битката за 1 трилион долара?
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.09 | ▲0.14% |
USDJPY | 148.91 | ▲0.22% |
GBPUSD | 1.30 | ▲0.32% |
USDCHF | 0.88 | ▼0.13% |
USDCAD | 1.43 | ▼0.20% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 41 774.70 | ▲0.28% |
S&P 500 | 5 694.08 | ▲0.59% |
Nasdaq 100 | 19 965.50 | ▲0.87% |
DAX 30 | 23 316.90 | ▼0.08% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 83 217.00 | ▲0.80% |
Ethereum | 1 910.58 | ▲1.23% |
Ripple | 2.34 | ▲1.98% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 68.00 | ▲0.49% |
Петрол - брент | 71.42 | ▲1.25% |
Злато | 2 987.65 | ▼0.07% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 568.64 | ▲2.15% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 110.48 | ▼0.27% |
Germany Bund 10 Year | 127.72 | ▲0.34% |
UK Long Gilt Future | 91.86 | ▼0.05% |