Daimler AG задълбочава връзките си с китайската автомобилна група на Zhejiang Geely Holding. Най-големият акционер в Daimler създава съвместно предприятие с немския производител за трансформиране на популярните малки модели Smart в напълно електрическа марка, произвеждана в Китай.
Немският производител на луксозни автомобили и Geely, собственост на милиардера Ли Шуфу, ще построят нова фабрика в Китай за сглобяване на електрически автомобили и ще започнат световни продажби през 2022 г., според съвместно изявление.
Дизайнерите на Mercedes-Benz ще оформят бъдещите електрически автомобили Smart, а Geely ще ги проектира.
Привличането на Geely в управлението на Smart е най-значимата стъпка до момента, която Daimler предприе за да си сътрудничи с китайската компания, след като разкри, че Ли Шуфу притежава дял от 10%, придобит за 9 милиарда долара в немския производител, през изминалата година.
Двете компании също са обединили усилия, за да започнат услуги за споделяне на камиони и автомобили в Китай.
След натрупването на загуби от Smart от стартирането му през 1998 г., Daimler залага на младите потребители, живеещи в града, на най-големия автомобилен пазар в света, да подмладят марката.
Smart също ще се отклони от своите корени, като представи модели типични за сегмента на по-големите автомобили. От Daimler вече обявиха през изминалата година, че планират подразделението за малки автомобили да стартира с ново управление и да премини изцяло към производството на електрически возила от 2020-та година.
Daimler внася Smart автомобили в Китай, но не разкрива обемите на продажбите им. Предвид на слабите продажби, основния принос на Smart към Daimler е да помогне за компенсиране на изискванията към емисиите, предвид на някои модели със сериозни такива, като например Mercedes S-Class и спортните автомобили AMG GT. Според изчисления на експерти Smart губи около 700 милиона евро годишно.
Daimler по-рано обяви, че е в преговори с китайския партньор Beijing Automotive Group Co. да направи електрическа версия на неговия двуместен модел, съобщиха през август запознати с въпроса.
Още по темата:
Daimler и BMW с дивидентна доходност от над 5%
Tesla има интерес за партньорство с Daimler
BMW и Daimler - големите жертви на търговската война