Доставките на мобилните телефони в Китай са спаднали с 6% през март спрямо същия месец на миналата година, показват данни на Китайската академия за информационни и комуникационни технологии (CAICT), цитирани от "Ройтерс".
Основна причина за негативния тренд в сектора е забавянето на икономическия растеж в страната.
Доставките за месеца са се свили до 28.4 млн. единици, като през март 2018 г. те са били 30.2 млн. единици. Понижението от 6% през март идва след четири последователни месеца на двуцифрен спад.
Тенденцията се отразява зле на компании като Apple и доведе до спад в продажбите в Китай в края на 2018 г. Американският гигант среща и все по-голяма конкуренция от страна на местните играчи.
За да се справят със забавянето, китайските марки също повишават цените, надявайки се да увеличат маржовете. През 2018 г. местните Huawei, Oppo и Vivo са увеличили дела си в ценовия диапазон 500-800 долара, сегмент, доминиран от Apple.
Броят на новите устройства, пуснати от производителите, също е намалял, според CAICT. През март на пазара са се появили общо 52 нови устройства, което е с 35% по-малко на годишна база.
Като цяло през миналата година доставките на най-големия мобилен пазар в света са се понижили с 15.5%. Слабостите продължават и през 2019 г. – през февруари например са доставени 14.5 млн. единици, което е най-ниската бройка от февруари 2013 г. и представлява 19.9% намаление спрямо същия период на предходната година.
Анализаторите на тази ключова технологична индустрия обикновено отдават слабата производителност на забавянето на икономическия растеж, на все по-дългия цикъл на обновяване на мобилните апарати и на затишие във функционалните иновации, като повечето доставчици се съсредоточават върху подготовката за стартиране на 5G свързаността на техните мобилни мрежи.
Още по темата:
Печалбата на Samsung забавя ръста си през второто тримесечие
Samsung изпраща в историята черния екран на телевизорите си
Samsung пуска смартфон, който не може да ползва интернет