Продажбите на автомобили в Китай, най-големият автомобилен пазар в света, паднаха с 14.6% през април, спрямо същия месец година по-рано, обяви в понеделник най-голямата асоциация на автомобилната индустрия в страната. Това бе десетият пореден месец на спад в продажбите.
Продадените нови автомобили са намалели до 1.98 милиона автомобила, съобщи Китайската асоциация на производителите на автомобили (CAAM).
Това последва спад от 5.2% през март и 14% през февруари, както и първото годишно свиване през миналата година от 90-те години на миналия век. А причината е - влошаващата се среда следствие на търговското напрежение между САЩ и Китай.
Автомобилните производители понижават цените в Китай, след като правителството въведе намаление на данъците, за да стимулира потребителските разходи. Според експерти от браншовата организация, обаче, клиентите все пак задържат покупките с надеждата за още по-благоприятни цени и политики, което вреди на продажбите.
Продажбите на нови автомобили през април, също бяха засегнати от някои китайски провинции, въвеждащи нови стандарти за емисии на превозните средства по-рано от очакваното, което предизвика несигурност сред производителите, според CAAM.
Правителството ще изисква всички леки автомобили да се придържат към по-строги емисионни стандарти "Китай VI" до 2020 г. като част от усилията за борба със замърсяването.
В съответствие с това продажбите на нови енергийни превозни средства (NEV) бяха положителното нещо в отчета. Те са нараснали с 18.1% през април до 97 000 превозни средства, или ръст от почти 62% спрямо същия месец на миналата година.
Докато общите продажби на автомобили намаляват, Toyota Motor Corp. отчете около 20% ръст в продажбите си през миналия месец, благодарение на обновените си модели Toyota и Lexus.
От друга страна, SAIC Motor Corp Ltd, китайски партньор на Volkswagen AG и General Motors Co, заяви, че продажбите на групата са паднали с 16.8% през миналия месец.
"Японските производители на автомобили имат продукти, които са по-добре подготвени за преминаване към емисионни стандарти. В същото време те предлагат по-достъпни продукти", коментират анализатори от CAAM.
Според организацията, наскорошната ескалация на търговско напрежение между Китай и Съединените щати, която доведе до повишение на митата за внос на китайски стоки на стойност 200 млрд. долара, вероятно ще окаже значително въздействие върху китайския износ на автомобилни части.
Според редица от ръководителите на автомобилните компании, присъствали на изложението в Шанхай миналия месец, китайският автомобилен пазар вероятно ще се върне към растеж през втората половина на тази година поради подкрепата на правителството.
Въпреки това те заявиха, че дните на висок едноцифрен или двуцифрен ръст са приключили и консолидацията на индустрията вероятно е в ход.
Още по темата:
Някои от най-нестандартните концептуални автомобили
САЩ и Китай ще обсъдят търговските отношения на срещата на Г-20
ЕС готви мита за американски стоки