През изминалата 2018-та година 56% от хората в ЕС на възраст между 16 и 74 години са ползвали социални мрежи, според статистика на Евростат. Участието на жителите от ЕС в социалните мрежи постоянно нараства от началото на събирането на данни (38% през 2011 г.).
Участието в социалната мрежа включва дейности като създаване на потребителски профил, публикуване на съобщения или други активности в социалните мрежи.
Сред държавите-членки на ЕС процентът на участие в социалните мрежи е най-висок в Дания (79%), следвана от Белгия (73%), Швеция и Обединеното кралство (70%).
В противоположния край на скалата този дял е под 50% в три държави-членки: Франция (42%), Италия (46%) и Словения (49%).
България е по-близо до дъното на класацията, като у нас 51% от хората ползват социалните мрежи.
Сред по-младите хора на възраст от 16 до 24 години почти 9 от 10 души в ЕС са участвали в социални мрежи (88%). Този дял варира от 77% във Франция и 79% в Италия до 97% в Чехия, Дания и Хърватия.
Сред възрастните хора на възраст от 65 до 74 години почти една пета (19%) са участвали в социални мрежи. Този дял варира от 8% в България и 9% в Гърция до 46% в Дания.
Този уикенд бе честван деня на социалните медии (30-ти юни).
Още по темата:
Instagram яде от популярността на Facebook
FAANGM компаниите обречени на колапс заради теглото си