Преговорите са начин за облекчаване на търговското напрежение с Европейския съюз. Това заяви в интервю за "Файненшъл таймс" министърът на търговията на САЩ Уилбър Рос.
"Преговорите с Европейския съюз биха могли да бъдат алтернатива на налагането на американски тарифи върху вноса на автомобили от ЕС през следващия месец", посочи Рос пред водещото финансово издание.
По-рано тази година президентът Доналд Тръмп декларира, че някои вносни превозни средства и части за тях представляват заплаха за националната сигурност, но отложи решението си дали да наложи митнически тарифи за ноември, като целта на това отлагане беше да се даде повече време за търговски преговори с Европейския съюз.
"Една от опциите е да се каже, че няма да се прави нищо, втората ще бъде да се наложат тарифи за някои или за всички държави, а третата може да представлява някаква друга форма на договаряне", отбеляза Уилбър Рос.
Миналия петък САЩ започнаха да въвеждат тарифи върху европейски внос на стойност 7.5 млрд. долара, като обмитяваните стоки варират от британско уиски и френско вино до испански маслини и сирена от целия ЕС. Митата са в отговор на решението на Световната търговска организация (СТО) да подкрепи жалба на САЩ относно неправомерните субсидии в рамките на ЕС за самолетостроителната компания Airbus.
Уилбър Рос отхвърли критиките към тази предприета стъпка, като заяви, че тарифите не се налагат едностранно и че мярката е взета с "пълната подкрепа" на Световната търговска организация.
Коментирайки търговските преговори с Пекин, Рос посочи, че Китай следва "добросъвестно" уверенията, дадени през октомври, да продължи напред с големите покупки на американски селскостопански продукти.
Относно факта, че предоставеният от администрацията на Доналд Тръмп генерален лиценз на за американските компании да продават оборудване на китайския технологичен гигант Huawei Technologies изтича през ноември, Рос отбеляза, че това не е твърд краен срок и че той може да бъде променен.
"Крайните срокове са в рамките на нашия контрол. Можем да ги съкратим, можем да ги удължим, можем да направим каквото и да е - в този момент те се третират отделно и независимо от търговските преговори", каза още Рос.
Той посочи, че има вероятност "далеч по-добра от 50 на 50" относно възможността да бъде подписана ограничена търговска сделка между Вашингтон и Пекин по време на срещата на върха на Азиатско-тихоокеанското икономическо сътрудничество (АТЕС), която ще се проведе през ноември в Чили.
Още по темата:
Колко загубиха финансовите пазари заради търговската война?
И все пак търговската война може да е по-болезнена за Китай
Търговската война - кой ще я спечели?