Снимка: Pixabay
Apple е една от най-признатите и най-ценените световни компании. С излизането на нови поколения продукти на Apple, предизвикващи огромни медийни сензации всяка година, не е трудно да си спомним най-добрите и най-популярните артикули, които компанията е разработвала през годините. Business Insider събра повечето продукти, пуснати от компанията, които не пожънаха огромен успех.
Никоя технологична компания не е перфектна и стигането до върха не винаги е гладък процес. Apple не прави изключение. Ето само няколко от функциите и приложенията, които Apple пусна с обещание за голяма сензация, но резултатите не бяха толкова впечатляващи.
Ping трябваше да бъде следващата голяма социална мрежа, но не се получи.
Стартиран през 2010 г., Ping беше опит за превръщане на iTunes в социална мрежа. Идеята бе проста - създаване на лесен начин за споделяне на музика между приятели, за Първоначално мрежата получи положителни отзиви и Apple успя да се похвали, че е има 1 милион потребители, регистрирани за услугата в рамките на 24 часа след пускането й.
Въпреки оптимистичния старт, Ping престана да работи в рамките на две години след това. Концепцията беше объркана от самото начало, за което разбираме най-добре от описанието на Стив Джобс: „Ping е нещо като Facebook и Twitter плюс iTunes". Всъщност Ping беше на път да стане конкурент на най-голямата социална мрежа на планетата - Facebook.
3D Touch беше създаден с цел осъществяване на по-добра връзка на потребителите с техните мобилни устройства, но много хора не разбраха предимството му.
„Играенето на игри и използването на различни приложения ще бъде напълно различно", това обещаха от Apple.
Функцията, която използва технология, чувствителна към натиск, за да направи разлика между докосване и натискане на бутона, е планирана с цел да промени напълно използването на основния бутон на Iphone.
Но години по-късно Apple прекрати функцията, заменяйки я с по-малко технологично сложното Haptic Touch.
3D Touch нe стана хит. Много хора никога не са знаели, че съществува и най-вероятно няма да забележат скорошната промяна.
Безжичната подложка за зареждане трябваше да бъде сензация
През 2017 г. Apple пусна три нови продукта: iPhone 8, iPhone X и AirPower. Като група трите продукта трябваше да предвещават бъдещето - няма повече кабели, няма повече щепсели, просто поставяте и зареждате.
AirPower е начин за безжично зареждане на няколко устройства едновременно. Но само година след първоначалното обявяване през 2018 г. трябваше да се появи в потребителския свят, а това не се случи. Шест месеца по-късно Apple направи безпрецедентен ход и анулира AirPower - за първи път компанията отмени хардуер, след като публично го обяви преди това са пускане.
Animoji има за цел да трансформира съобщения, но всъщност трансформира само лицата на потребителите.
Когато Apple пусна iPhone X, той включваше и технология за разпознаване на лице, която позволява на потребителите да отключват телефона само като го погледнат.
Вицепрезидентът на компанията Филип Шилер показа още една функция: Animoji - анимирани еможита, които могат да се движат и говорят, като потенциално променят начина, по който хората изпращат съобщения един към друг.
За телефон от 1000 долара, animjois бяха приятно изненада. Използвайки над 50 мускула за разпознаване и картографиране лицето на човек, animoji се появиха в десетки лица на животни. Apple удвои функцията и я надстрои до „Memoji", което позволява на потребителите да персонализират animoji.
Въпреки иновативната функция, не всеки се е възползвал от нея по начина, по който от Apple вероятно се надяват. Веднага след като беше обявена, TechCrunch отхвърли функцията и посочи множество проблеми с нея, включително необходимостта да слушате съобщения, а не да ги четете.
В миналото, когато всички имаха iPod, високоговорителната система на iPod на Apple беше твърде скъпа за потребителите.
Въпреки че Apple обикновено не анулира приложение, което е обявено за пускане, компанията често може да спре производството много бързо. През 2006 г. iPod беше безспорният лидер на музикални плейъри.
През 2007 г. Apple продаде 100 милиона устройства само след шест години производство. Естествено, Apple искаше да се възползва от популярността и пусна собствен аксесоар, iPod Hi-Fi , който трябваше да осигури най-доброто качество на звука за потребителите. IPod трябваше да бъде поставен само в горната част на високоговорителя.
Колкото и оригинала да беше високоговорителната система за iPod, Hi-Fi функцията беше отменен година след старта, защото цената беше твърде висока.
Power Mac G4 Cube имаше за цел да завладее пазара, но бързо отшумя.
Когато става въпрос за G4 Cube, е лесно да се забележат много проблеми, за които Apple беше обвинен във времето особено относно доминирането на дизайна над продуктивността. Дизайнът беше елегантен и изпревари своето време. Mini Mac може да се разглежда като наследник - дотолкова, че след излизането на Mini хората се опитаха да го направят като G4 Cube.
Mini не страда от проблемите, които имаше Cube, няма многобройни кабели, които да намалят елегантността на дизайна. Най-известният проблем, с който се сблъскваше Cube, беше колко деликатен е - често имаше пукнатини и надрасквания.
Apple пусна PowerBook 5300, за да създаде по-добър лаптоп, но не пожъна успех.
PowerBook трябваше да бъде огромен скок за преносимите компютри. Макар да стартира с вече значителна процесорна мощност от 64 MB RAM.
PowerBook също се радваше на един от най-впечатляващите маркетингови тласъци на всяко устройство за лаптопи, показвайки се в редица хитови филми през 90-те, включително „Лъжа, лъжец", „Сватбата на моя най-добър приятел" и най-известното - „Ден на независимостта".
Въпреки популяризацията на устройството и добрия хардуер, PowerBook страда от два важни проблема. Първият е, че най-евтиният модел - този, който е най-привлекателен за потребителите - не беше толкова бърз, тъй като Apple пусна допълнителен кеш, за да свали цената с 200 долара. По-големият проблем обаче беше недостатък в батериите - те имаха навика да се запалват, принуждавайки Apple да изтегли устройството си.
Още по темата:
Apple увеличава производството на новия Iphone 11.
Amazon или Apple - кой ще спечели битката за 1 трилион долара?
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.04 | ▼0.45% |
USDJPY | 154.77 | ▲0.43% |
GBPUSD | 1.25 | ▼0.40% |
USDCHF | 0.89 | ▲0.86% |
USDCAD | 1.40 | ▼0.02% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 407.80 | ▲1.01% |
S&P 500 | 5 989.70 | ▲0.43% |
Nasdaq 100 | 20 854.60 | ▲0.38% |
DAX 30 | 19 402.50 | ▲0.89% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 98 618.10 | ▼0.38% |
Ethereum | 3 452.36 | ▲3.64% |
Ripple | 1.55 | ▲5.43% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 71.16 | ▲1.50% |
Петрол - брент | 74.56 | ▲0.95% |
Злато | 2 716.15 | ▲1.78% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 544.50 | ▼0.70% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 109.66 | ▲0.11% |
Germany Bund 10 Year | 134.56 | ▲0.59% |
UK Long Gilt Future | 94.52 | ▲0.45% |