Снимка: iStock
Fiat Chrysler Automobiles и производителят на Peugeot PSA Group заявиха, че са водели преговори за сливанe, дискусии, които биха могли да доведат до създаването на трансатлантически автомобилен гигант на стойност около 46 милиардена долара, който ще го класира като четвъртата по големина автомобилна компания по обем.
Разговорите идват, когато най-големите световни производители на автомобили се опитват да преструктурират бизнеса си с нарастването на натиска върху разходите и забавянето на глобалният пазар на автомобили след период на бурен растеж.
И двата производители на автомобили поотделно потвърдиха разговорите, след като The Wall Street Journal съобщи, че във вторник са съобщили тези планове за пръв път. Нито една компания не предостави допълнителни подробности.
„Текущи дискусии са насочени към създаване на една от водещите световни групи за мобилност“, казва в кратко изявление Fiat Chrysler, чиито акции поскъпнаха с 8% вчера. Акциите на френската автомобилна група добавиха 5.6% към стойността си.
Консолидацията на автомобилната индустрия отдавна е многогодишна тема, особено в Европа, където претъпканият пазар и строгите правила за вредни емисии създават сериозни затруднения на компаниите.
Автомобилните производители също са под силен натиск да правят иновации с електрическите превозни средства и технологии за самостоятелно шофиране, принуждавайки традиционни съперници да си сътрудничат в споделяне на инвестиционното натоварване.
Това не е първия опит на Fiat за създаване на мултинационална компания. През месец май нараснаха спекулации за потенциално сливане на бизнеса на две автомобилни компании - Fiat Chrysler и Renault, която можеше да доведе до по-голям и силен играч на пазара.
Почти една трета от глобалната работна сила на Fiat - около 198 500 души, са базирани в Европа, въпреки че компанията реализира почти цялата си печалба в Северна Америка.
Fiat трябваше да даде на Renault достъп до северноамериканския пазар, докато френските заводи да подпомогнат на Fiat да се разшири в Русия. Но сделката пропадна и сега явно от Fiat насочват вниманието си към други основен френски производител на автомобили.
Падащите продажби в трите основни региона - Китай, САЩ и Европа - донесоха допълнителна неотложност за евентуална консолидация.
„Признания за наследство“
Fiat Chrysler търси връзката, след като Серджо Марчионе създаде италианско-американския производител на автомобили през 2014 г. Година по-късно Марчионе започна да призовава цялата автомобилна индустрия към консолидация, след като посочи факта, че автомобилните компании разхищават 2 милиарда евро седмично, като дублират инвестиции, които иначе биха могли да споделят.
Други производители на автомобили също търсят намаляване на разходите, чрез коопериране. BMW AG и Daimler AG "загърбиха конкуренцията", за да обединят усилията си в споделянето на услуги и автономни автомобили. VW е в преговори с Ford Motor Co., за да обедини усилията си за електронни автомобили и автономни превозни средства.
Fiat има история с френския президент Емануел Макрон, чиято подкрепа ще бъде необходима заедно с тази на италианските власти за сключване на споразумение, което може да включва големи съкращения на работни места във Франция и Италия.
През 2013 г. Макрон, тогава водещ съветник на президента Франсоа Оланд, проведе предварителни разговори с Fiat за сливането с проблемния Peugeot.
През април Bloomberg съобщи, че Fiat и PSA обсъждат "супер-платформа" - основата на автомобилен модел - като част от партньорството за споделяне на инвестиции. Докато PSA остава отворен за сделки, въз основа на финансовите резултати от 2018 г. от компанията заявиха - "няма да бързаме да финализираме всяко партньорство".
Още по темата:
До какво ще доведе сливането между Fiat Chrysler и Renault?
Новите емисионни стандарти свалят продажбите на автомобили в Европа
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.03 | ▼0.27% |
USDJPY | 156.29 | ▲0.62% |
GBPUSD | 1.22 | ▼0.53% |
USDCHF | 0.92 | ▲0.47% |
USDCAD | 1.45 | ▲0.63% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 43 707.00 | ▲0.80% |
S&P 500 | 6 033.38 | ▲1.00% |
Nasdaq 100 | 21 587.30 | ▲1.68% |
DAX 30 | 21 016.80 | ▲1.20% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 102 938.00 | ▼1.13% |
Ethereum | 3 249.22 | ▼6.48% |
Ripple | 3.11 | ▼5.56% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 77.36 | ▼0.80% |
Петрол - брент | 79.52 | ▼0.53% |
Злато | 2 702.70 | ▼0.43% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 538.62 | ▲0.15% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 108.42 | ▼0.09% |
Germany Bund 10 Year | 131.78 | ▲0.16% |
UK Long Gilt Future | 91.56 | ▲0.27% |