Снимка: Личен архив
В опит да се отдалечи от наплива на реклами, какъвто има във Facebook,, съоснователят на Wikipedia Джими Уейлс лансира нещо като анти-Facebook.
Наскоро Уейлс пусна нова социална мрежа, наречена WikiTribune Social - WT: Social, която ще получи дарения от група потребители, които подкрепят начинанието.
Въпреки че никоя социална мрежа няма толкова потребители, колкото Facebook, WikiTribune Social успява да привлече над 200 000 членове в рамките на дни след старта си. Това стана ясно от публикация на The Independent в Business Insider.
Докато сайтът WT: Social ще бъде подобен на Facebook и Twitter, Уейлс казва, че целта не е да достигне разрастване от милиони потребители, а съсредоточаване около качествени новини и да се справи с фалшивите, които са изключително разпространени в други платформи.
„Фалшивите новини повлияха на глобалните събития, а социалните мрежи се грижат само за „пристрастяване" на хората към изпразнени откъм смислено съдържание публикации. WikiTribune е сайт, предвиден да бъде различен. Нашата платформа гарантира поверителността на данните и е защитена от глупави реклами" обясняват специалистите от платформата.
Уейлс каза пред „Financial Times": „Бизнес моделът на компаниите в социалните мрежи - чистата реклама, това е проблемът".
В WT: Social всеки може да редактира съдържание от други потребители и да добавя коментари или подробности към публикации, което е доста по-различна практика от досегашната в Twitter и Facebook.
Въпреки това, Уелс заяви пред Financial Times, че според него това е „стимул за добро поведение ... ако кажете нещо обидно, някой просто ще го изтрие".
Той обясни, че ще бъде добавен бутон за „актуализиране" на качествени истории, за да се видят отново.
Тази философия на „публични журналисти", беше същата, която той защитаваше от предшественика на WT: Social, WikiTribune.
Идеята беше да се създаде пространство за сътрудничество за „публични журналисти", тоест такива, които да разказват на потребителите истории от цял цвят. Информацията от цял свят да бъде общодостъпна. Този проект стартира през 2017 г. чрез кампания за набиране на средства, но се провали, тъй като не успя да поддържа своя бизнес план.
За популяризиране на WT: Social регистрираните в сайта могат да поканят приятел, който ще има директен достъп, а за потребители, които имат финансов принос в мрежата, има опция да добавят до 200 други. В крайна сметка се очаква платформата да се разшири, за да включва други работни езици, не само английски.
Целта на WT: Social е да бъде насочена към избрана група потребители с оглед защита на информацията която те публикуват.
"Това няма да бъде масово използвана социална мрежа", каза Уелс пред Financial Times, "но ще бъде устойчива."
Още по темата:
Експерти мечи настроени към Facebook, бичи към Apple и Google
Instagram спира брояча на харесванията и в САЩ
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.04 | ▼0.45% |
USDJPY | 154.77 | ▲0.43% |
GBPUSD | 1.25 | ▼0.40% |
USDCHF | 0.89 | ▲0.86% |
USDCAD | 1.40 | ▼0.02% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 44 407.80 | ▲1.01% |
S&P 500 | 5 989.70 | ▲0.43% |
Nasdaq 100 | 20 854.60 | ▲0.38% |
DAX 30 | 19 402.50 | ▲0.89% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 98 496.20 | ▼0.50% |
Ethereum | 3 353.79 | ▲0.68% |
Ripple | 1.52 | ▲3.72% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 71.16 | ▲1.50% |
Петрол - брент | 74.56 | ▲0.95% |
Злато | 2 716.15 | ▲1.78% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 544.50 | ▼0.70% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 109.66 | ▲0.11% |
Germany Bund 10 Year | 134.56 | ▲0.59% |
UK Long Gilt Future | 94.52 | ▲0.45% |