Индексът на GfK, определящ бъдещите потребителски нагласи в Германия за декември 2019 година, се повиши до 9.7 пункта при очаквания за негово задържане на ноемврийското ниво от 9.6 пункта, показва проучване на немския институт GfK, цитирано от MarketWatch.
"Високите нива на потребителско доверие сред германските потребители допринесоха съществено за предотвратяване на рецесия в страната през третото тримесечие. По този начин частното потребление напълно изпълни ролята си на важен стълб на икономиката на Германия", коментира експертът от GfK института Ролф Бюркл.
Относително слабите потребителски нагласи през третото и в началото на четвъртото тримесечие обаче предполагат, че разходите на домакинствата не оказват съществена подкрепа за представянето на германската икономика, но все пак допринасят за избягване на т.нар. "техническа рецесия".
Институтът GfK използва три основни подиндекса - за икономическите очаквания, очакванията за доходите и склонността да се купува, които са за текущия месец, за да може да определи настроенията за следващия месец.
Индексът на икономическите очаквания на германските потребители нарасна рязко през ноември до 1.7 пункта от -13.8 пункта през октомври, излизайки на позитивна територия за пръв път от пет месеца насам, след като през юли се понижи до -3.7 пункта, излизайки за пръв път на отрицателна територия от март 2016 година.
Потребителите са по-оптимистично настроени и по отношение на бъдещите им доходи, като индексът, оценяващ очакванията за потребителските доходите в бъдеще, нарасна до 45.5 пункта от 39 пункта месец по-рано.
Индексът, измерващ желанието на германските потребители за покупки на скъпо струващи стоки, такива като автомобили, мебели и техника за дома, спадна през текущия месец до 50 пункта от 51.7 през септември.
Още по темата:
МВФ понижи прогнозата си за БВП на Германия за 2018 г. до 2,2%
Ръст на индустриалното производство в Германия през май
Безработицата в Германия се запази на ниво от 5,2% през юни