Fiat Chrysler Automobiles NV и Peugeot SA са подписали обвързващо споразумение за напредък с обединението си на стойност 50 милиарда долара, съобщиха двете компании в сряда.
The Wall Street Journal съобщи във вторник, че бордът на Peugeot подкрепи обвързващото споразумение за сливане с Fiat Chrysler. Двете компании заявиха в сряда, че дългосрочните акционери EXOR NV, Bpifrance и китайския Dongfeng са поели ангажимент да гласуват в подкрепа на сделката на съответните извънредни общи събрания на дружествата.
Съгласно подписаното споразумение, Fiat Chrysler ще задържи подразделението си Comau до приключване на сделката и ще се раздели „незабавно“ след това, в полза на акционерите на новата компания.
Fiat Chrysler и Peugeot заявиха, че китайската група Dongfeng се съгласи да продаде 30.7 милиона акции на Peugeot обратно на Peugeot, като намали дела си в обединената компания до 4.5%, потвърждавайки по-ранния доклад в The Wall Street Journal.
Fiat Chrysler и Peugeot се договориха за връзката в края на октомври. Съгласно споразумението акционерите на всяка компания ще притежават 50% от новото дружество. Главният изпълнителен директор на Peugeot Карлос Таварес ще бъде главен изпълнителен директор, а Джон Елкан ще остане председател на Fiat Chrysler.
Инвеститорите във Fiat ще получат дивидент от 5.5 милиарда евро, докато тези на PSA - около 3 милиарда евро.
Сливането между Fiat и Peugeot ще създаде автомобилен производител за 50 милиарда долара, който ще може да се конкурира с лидерите в индустрията.
Също така то ще помогне на двете компании да се справят с финансовите и управленските пречки пред тях. От друга страна обаче новата група ще бъде изправена пред сериозни предизвикателства. На първо място това е свързано със забавянето на търсенето в глобален мащаб.
Сделката ще позволи на производителите да обединят технологиите си в автомобилостроенето, намалявайки капиталовите разходи и освобождавайки капитал за инвестиции в нови електрически модели, което ще им е необходимо, за да се конкурират на пазарите в Европа и Китай.
Най-големите световни производители на автомобили се опитват да преструктурират бизнеса си с нарастването на натиска върху разходите и забавянето на глобалният пазар на автомобили след период на бурен растеж.
Консолидацията на автомобилната индустрия отдавна е многогодишна тема, особено в Европа, където претъпканият пазар и строгите правила за вредни емисии създават сериозни затруднения на компаниите.
Автомобилните производители също са под силен натиск да правят иновации с електрическите превозни средства и технологии за самостоятелно шофиране, принуждавайки традиционни съперници да си сътрудничат в споделяне на инвестиционното натоварване.
Още по темата:
Fiat и Peugeot се обединяват
До какво може да доведе сливането на Fiat и Renault?