Преминаването към електромобили може да струва 410 000 работни места в Германия до 2030 г., съобщи в понеделник немският ежедневник Handelsblatt, позовавайки се на правителствени съветници.
Само при производството на двигатели и трансмисии са застрашени около 88 000 работни места, посочва изданието, позовавайки се на доклад на Националната платформа за бъдещето на мобилността (NPM), консултативен съвет към правителството.
Двигателите на електрическите автомобили са изработени от по-малко части и изискват по-малко поддръжка, отколкото двигателите с вътрешно горене, което ще доведе до уволнения, се казва в доклада.
Производството на превозни средства ще бъде допълнително автоматизирано и няма да е достатъчно за поддържане на сегашното ниво на работни места, заяви Handelsblatt, позовавайки се на председателя на NPM Хенинг Кагерман.
През 2018 г. заетостта в автомобилната индустрия в Германия достигна 834 000, което е най-високото й ниво от 1991 г. насам.
Основният орган на автомобилната индустрия в Германия (VDA), който през декември предупреди за повече съкращения на работни места през 2020 г. поради спад в продажбите на автомобили в световен мащаб, заяви, че прогнозата на NPM се основава на „нереалистичен екстремен сценарий“, според служители на VDA, цитирани от Handelsblatt.
Промишлеността, важен двигател за растеж в най-голямата икономика в Европа, ускорява плановете си за пускане на електрически превозни средства, под натиска на стремежа на Европейския съюз за по-нататъшно намаляване на емисиите на въглероден диоксид.
Как можете да се възползвате от тренда при електрическите автомобили? През последните 10 години основните автомобилни производители пуснаха на пазара голям брой електрически автомобили в Съединените щати, но не достигнаха до голям брой купувачи, защото основната им цел е да се грижат за опазване на околната среда
Като цяло те бяха по-бавни, по-тесни и по-скъпи от моделите на бензини и често не-толкова естетически издържани.
Междувременно основните автомобилни производители създадоха коли на бензин и джипове, които продължиха да са сред фаворитите на повечето американци.
Новият Mustang Mach E на Ford е доказателство за развиваща се индустрия. Виждаме повече нови модели електромобили, които американците предпочитат да карат.
Съвсем скоро Tesla да представи нов електрически пикап. Изпълнителният директор на Tesla Елън Мъск каза, че камионът е бъде „по-добър от (Ford) F-150." Оказва се, че Ford също работи върху електрически F-150
Експерти от InvestorPlace отбелязват, че глобалните автомобилни производители планират да изразходват огромно количество пари за технологията на батериите през следващите години.
Вземете за пример Volkswagen / Audi / Porsche - от 91 милиарда долара за електрически превозни средства, само батериите ще струват 57 милиарда. За Daimler батериите ще струват 30 милиард долара (71%) от общите разходи на стойност 42 милиарда долара. Всичките 13.5 милиарда долара на Toyota са предназначени за батерии.
Какво захранва батериите на електрическите автомобили?
Резултатите от LME Metals Seminar, проведен през 2019 г., показват огромното значение на никела.
Никелът се превръща в основен метал. През първата половина на 2019 г. например световната индустрия на EV е усвоила около 27 350 тона никел - огромно увеличение от 79% спрямо миналата година.
Това нарастващо търсене произтича не само от нарастващото производство на EV в световен мащаб, но и от увеличаващата се „никелова интензивност" на EV. Тъй като производителите на EV използват катодните химикали с по-висок никел в своите акумулаторни батерии, средното количество никел на EV скочи с 42% за година - от 8.2 килограма на превозно средство миналата година до 11.6 кг сега.
Големият спад на резервите през последните няколко години, което помогна за изтласкването на цената на тон от 10 000 долара до повече от 15 000 долара.
Още по темата:
Най-продаваните електрически автомобили на 2019 г.
Балонът при електрическите автомобили в Китай готов да се спука?