Индексът на потребителското доверие в САЩ нарасна през януари до 99,8 от 99,3 пункта през декември, показва проучване на Университета на Мичиган, цитирано от CNBC.
Това е най-високото ниво на потребителското доверие на американците от май 2019 година насам.
Индексът на потребителски очаквания за бъдещата икономическата активност се повиши към края на януари до 90,5 пункта от 88,9 пункта месец по-рано и предварителен индекс на ниво от 88,3 пункта.
Индексът, определящ оценката на американските потребители за текущите икономически условия в страната, се влоши до 114,5 пункта от 115,5 пункта в края на декември и под предварителен януарски индекс на ниво от 115,8 пункт.
"Устойчивостта на потребителските нагласи е забележителна и се дължи на рекордно ниската безработица, рекордно увеличение на доходите, както и на рекордно ниските нива на инфлацията и на лихвите", коментира главният икономист на потребителското проучване Ричард Къртин.
"Високото ниво на потребителско доверие е изненадващо предвид общия бавен темп на икономически растеж, който беше придружен през януари от подновените военни ангажименти на САЩ в Близкия изток, процеса на импийчмънт на президента в Сената и бързото разпространение на китайския коронавирус", добави Къртин.
Едногодишните потребителски инфлационни очаквания се увеличиха в края на януари до 2,5% от 2,3% през декември, а очакванията за инфлацията в рамките на следващите 5 до 10 години нараснаха до 2,5% от 2,2% месец по-рано.
Още по темата:
Колко загубиха финансовите пазари заради търговската война?
И все пак търговската война може да е по-болезнена за Китай
Търговската война - кой ще я спечели?