Снимка: БГНЕС
В поредната си девета годишна класация на градовете с най-голямо задръстване (Traffic Index Ranking) холандската компания за производство на системи и уреди за навигация, трафик и картиране Tom Tom определи индийския град Бангалор за населеното място с най-големи задръствания в света. В класацията за 2019 година са проучени най-много градове - 416 от 57 страни на 6 континента с жители над 800 000 души, или с 239 града повече от предишната - осма класация.
Анализаторите от Tom Tom установяват, че през миналата година средното ниво на задръствания в световен мащаб се увеличава с 29%, като при 57% от всичките включени страни задръстването нараства.
София попада в тази класация за трета поредна година, като слиза с две места до 54-то спрямо подреждането през 2018 година, когато е поставена на 52-ро място. През 2017 г., когато българската столица попада за първи път в класацията на Tom Tom, заема 38-о място.
Топ 10 на градовете в света с най-големи задръствания
1. Бангалор, Индия
Средно ниво на задръстване - 71%, като по магистралите е 60%, а по другите пътища и улици - 75%. Тук времето, необходимо за пътуването, се увеличава със 115% вечер, докато сутрешните задръствания увеличават времето за пътуването с 98%. Сутрин задръстванията отнемат 29 минути повече на жителите на Бангалор, а вечер - 35 минути повече до крайната дестинация. През цялата година жителите на Бангалор губят по 243 часа в задръствания, или 10 дни и 3 часа.
2. Манила, Филипините (също за пръв път попада в индекса)
Средно ниво на задръстване - 71%, като по магистралите е 73%, а по другите пътища и улици - 70%. Тук времето, необходимо за пътуването, се увеличава със 128% вечер, докато сутрешните задръствания увеличават времето за пътуването с 95%. Сутрин задръстванията отнемат 29 минути повече, а вечер - 38 минути повече до крайната дестинация. През цялата година жителите на Манила губят по 257 часа в задръствания, или 10 дни и 17 часа.
3. Богота, Колумбия (2 място през 2018 и 3 през 2017 година)
Средно ниво на задръстване - 68%, като по магистралите е 71%, а по другите пътища и улици - 60%. Тук времето, необходимо за пътуването, се увеличава със 102% вечер, докато сутрешните задръствания увеличават времето за пътуването с 87%. Сутрин задръстванията отнемат 26 минути повече, а вечер - 31 минути повече до крайната дестинация. През цялата година жителите на Богота губят по 216 часа в задръствания, или 9 дни.
4. Мумбай, Индия (1 място през 2018 и 2017 г.)
Средно ниво на задръстване - 65%, като по магистралите е 56%, а по другите пътища и улици - 73%. Тук времето, необходимо за пътуването, се увеличава със 102% вечер, докато сутрешните задръствания увеличават времето за пътуването с 80%. Сутрин задръстванията отнемат 24 минути повече, а вечер - 31 минути повече до крайната дестинация. През цялата година жителите на Мумбай губят по 209 часа в задръствания, или 8 дни и 17 часа.
5. Пуна, Индия (за първи път е включен в индекса)
Средно ниво на задръстване - 59%, като по магистралите е 49%, а по другите пътища и улици - 63%. Тук времето, необходимо за пътуването, се увеличава със 99% вечер, докато сутрешните задръствания увеличават времето за пътуването със 70%. Сутрин задръстванията отнемат 21 минути повече, а вечер - 31 минути повече до крайната дестинация. През цялата година жителите на Пуна губят по 193 часа в задръствания, или 8 дни и 1 час.
6. Москва и областта (5 място през 2018 и 6 през 2017 г.)
Средно ниво на задръстване - 57%, като по магистралите е 68%, а по другите пътища и улици - 54%. Тук времето, необходимо за пътуването, се увеличава със 106% вечер, докато сутрешните задръствания увеличават времето за пътуването с 85%. Сутрин задръстванията отнемат 26 минути повече, а вечер - 32 минути повече до крайната дестинация. През цялата година жителите на Москва и областта губят по 193 часа в задръствания, или 8 дни и 1 час.
7. Лима, Перу (3 място през 2018 г.)
Средно ниво на задръстване - 57%, като по магистралите е 55%, а по другите пътища и улици - 57%. Тук времето, необходимо за пътуването, се увеличава със 101% вечер, докато сутрешните задръствания увеличават времето за пътуването с 81%. Сутрин задръстванията отнемат 24 минути повече, а вечер - 30 минути повече до крайната дестинация. През цялата година жителите на Лима губят по 209 часа в задръствания, или 8 дни и 17 часа.
8. Ню Делхи, Индия (4 място през 2018 и 2 през 2017 г.)
Средно ниво на задръстване - 56%, като по магистралите е 51%, а по другите пътища и улици - 59%. Тук времето, необходимо за пътуването, се увеличава с 94 вечер, докато сутрешните задръствания увеличават времето за пътуването със 72%. Сутрин задръстванията отнемат 22 минути повече, а вечер - 28 минути повече до крайната дестинация. През цялата година жителите на Ню Делхи губят по 190 часа в задръствания, или 7 дни и 22 часа.
9. Истанбул, Турция (6 място през 2018 и 5 през 2017 г.)
Средно ниво на задръстване - 55%, като по магистралите е 55%, а по другите пътища и улици - 57%. Тук времето, необходимо за пътуването, се увеличава със 101% вечер, докато сутрешните задръствания увеличават времето за пътуването с 81%. Сутрин задръстванията отнемат 24 минути повече, а вечер - 30 минути повече до крайната дестинация. През цялата година жителите на Истанбул губят по 209 часа в задръствания, или 8 дни и 17 часа.
10. Джакарта, Индонезия (7 място през 2018 и 4 през 2017 г.)
Средно ниво на задръстване - 53%, като по магистралите е 52%, а по другите пътища и улици - 54%. Тук времето, необходимо за пътуването, се увеличава с 87% вечер, докато сутрешните задръствания увеличават времето за пътуването с 62%. Сутрин задръстванията отнемат 19 минути повече, а вечер - 26 минути повече до крайната дестинация. През цялата година жителите на Джакарта губят по 209 часа в задръствания, или 8 дни и 17 часа.
.....
54. София, България (52 място през 2018 и 38 през 2017 г.)
Средно ниво на задръстване - 35%, като по магистралите е 23%, а по другите пътища и улици - 38%. Времето, необходимо за пътуване в българската столица, се увеличава със 71% вечер, докато сутрешните задръствания увеличават времето за пътуването с 65%. Сутрин задръстванията отнемат 20 минути повече, а вечер - 21 минути повече до крайната дестинация. През цялата година жителите на София губят по 156 часа в задръствания, или 6 дни и 12 часа.
Преди и след София на Балканите
Преди нас в класацията на Балканите, освен Истанбул, са още Букурещ (14 място и 52% средно задръстване) и Атина (30 място и 43%). След София са още 11 града в региона - от които 10 са в Турция и по един в Гърция и Словения: Анкара (100 място и 32%), Солун (130 място и 30%), Измир (134 място и 29%), Анталия (144 място и 29%), Адана (181 място и 26%), Любляна (200 място и 26%), Бурса (208 място и 25%), Газианапа (236 място и 23%), Мерсин (246 място и 23%), Коня (329 място и 18%) и Кайсери (353 място и 17%).
Топ 10 на градовете с най-натоварен трафик в Европа
Топ 10 на градовете с най-натоварен трафик в САЩ
Топ 10 на градовете с най-натоварен трафик в Южна Америка
Топ 10 на градовете с най-натоварен трафик в Африка
Топ 10 на градовете с най-натоварен трафик в Азия
Още по темата:
Производството на електрическите коли расте, но все още не завладяват пазара
Валута | Цена | Δ% |
---|---|---|
EURUSD | 1.04 | ▲0.09% |
USDJPY | 157.90 | ▲0.50% |
GBPUSD | 1.25 | ▼0.26% |
USDCHF | 0.90 | ▲0.13% |
USDCAD | 1.44 | ▲0.41% |
Референтен индекс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Dow 30 | 43 600.30 | ▼0.05% |
S&P 500 | 6 083.12 | ▼0.24% |
Nasdaq 100 | 21 973.10 | ▼0.40% |
DAX 30 | 20 077.30 | ▲0.14% |
Криптовалута | Цена | Δ% |
---|---|---|
Bitcoin | 95 924.10 | ▼3.46% |
Ethereum | 3 350.62 | ▼4.11% |
Ripple | 2.18 | ▼5.22% |
Фючърс | Цена | Δ% |
---|---|---|
Петрол - лек суров | 70.22 | ▲0.01% |
Петрол - брент | 73.28 | ▲0.10% |
Злато | 2 634.84 | ▲0.64% |
Сребро | 25.68 | ▲1.17% |
Пшеница | 537.62 | ▲0.47% |
Срочност | Цена | Δ% |
---|---|---|
US 10 Year | 108.26 | ▼0.23% |
Germany Bund 10 Year | 133.68 | ▼0.27% |
UK Long Gilt Future | 92.12 | ▼0.40% |