Все повече и повече компании в Европейския съюз (ЕС) използват социални медии. През 2019 г. едно от две предприятия (50%) съобщава, че използва поне един тип социални медии, което означава увеличение с 16 процентни пункта от 2014 г. (34%).
Използването на социални медии е най-високо в Малта, най-ниско в Румъния.
Използването на социални медии е било най-популярно сред предприятията в Малта (84%), следвани от Дания (75%), Холандия (74%), Кипър (73%), Швеция (72%), Белгия, Ирландия и Финландия ( всички 71%), докато той е по-малко популярен сред предприятията в Румъния (33%), България (34%), Полша (37%), Унгария (38%), Латвия (41%) и Словакия (42%).
Всъщност страната ни е на второ място в негативната скала на класацията. Едва 34% от компаниите у нас ползват за бизнеса си социални медии, което е повишение от 28% през 2014-та година, но все още един от най-ниските проценти в Европа. Страната ни отчита и най-малко повишение в ползването на социални медии от компаниите за разглеждания период в ЕС.
Дания и Люксембург отчитат най-голямо увеличение на използването на социални медии.
В сравнение с 2014 г. процентът на предприятията, използващи социални медии, се е увеличил във всички държави-членки на ЕС с налични данни.
Най-големите повишения са регистрирани в Дания и Люксембург (26 п.п. и двете), следвани от Финландия (25 п.п.), Швеция (24 п.п.) и Латвия (22 п.п.), а най-ниските увеличения са наблюдавани в България (6 п.п.), Ирландия, Португалия, Румъния и Словения (всички 11 стр.).
Забележки:
Предприятията бяха запитани за използването на следните видове социални медии: социални мрежи, блогове или микроблогве, уебсайтове за споделяне на мултимедийно съдържание, уики-базирани инструменти за споделяне на знания.
Европейският съюз (ЕС) включва 27 държави-членки на ЕС. Обединеното кралство напусна Европейския съюз на 31 януари 2020 г.
Още по темата:
Четири растящи интернет акции за вашия портфейл
5G революцията е вече тук